Hemma och vabbar idag

E är febrig och hostig så jag är hemma med henne idag. Hoppas hon blir bättre till i morgon. JAst nu kolla hos Pelle Svanslös på dvd, en favorit där hon gärna sjunger med i inledningen "-Det finns katter som är stora, det finns katter som är små, det finns katter...." Gangstern O har fått åka kommunens bil med pappa till dagis. Han är ju inte dålig och behöver "jobba" lite på dagis idag.

Var som ni sett ute och körde pulka i går på förmiddagen i det underbara vädret. Hade pälsat på oss rejält, termometern visade -11 grader men i solen var det så varmt och gott, lägg till ett par rusningar upp och ner i backen och ni förstår hur svettig jag var i temobrallan! :oP Men sköj var det! Ungarna gjorde en mega-super-prakt-vurpa med snowracern och det blev ramaskri i ett par minuter, innan dom torkade snor och tårar och gav sig iväg på nästa åkrunda! :o) När vi kom hem drack vi varm Oboy och åt mackor, det hör lixom till efter varje pulkarunda!

Vidare var jag på instruktörsmöte, blev vald att skriva protokoll. En del intressanta saker nämdes, bla har en av tjejerna bytat tilltalsnamn...konstigt, men hon ville det, det var hennes andranamn hon tagit istället därför att hon alltid hellre velat heta det. Jaha, nu ska man bara vänja sig vid nya namnet och försöka komma ihåg att säga det till henne istället för det gamla...invecklat, jag kommer att säga fel minst 700 gånger! Mycket av ens identitet sitter ju i namnet och jag förstår inte riktigt hennes resonemang...hon hade ett vanligt namn innan och byter till ett annat vanligt namn??? Jag menar det var väl sin sak om hon hette typ Sol-Britt, Margit eller något annat inte så hippt namn men så är inte fallet. Jaja, det är inget jag kan göra något åt, jag ska bara  fortsättningen komma ihåg att kalla henne E istället för L!

Jahapp, färdig på mötet, direkt hem till svärisarna på middag. Man tackar, man tackar! T:s goda kyckling med kokt potatis, grönsaker, sås och sallad, som hon serverat 300 gånger innan, men den är ta mej tusan så go att den äter jag mer än gärna varje gång det är middag hos dom! Brylépudding till efterrätt - nej tack för min del! Huuuu, men kaffe och chokladkaka lite senare - ja tack! En typisk sak med svärmor är detta samtalet mellan henne och mej:
-Är allt bra annars idag?
-Jaha då det är det. Solen värmer ju så skönt idag.
-Ja, vi har varit ute med barnen och åkt pulka, det var jätteskönt.
-Ja, det skulle jag oxå behöva...det syns ju så tydligt att jag gillar så mycket mat, det är så tradigt!
Hon påpekar jämt sin kropp och vikt! Jo, för all del, hon är rejäl om överkroppen med smala ben OCH hon äter mer än gärna go, redig, skånsk MAD! Men om man tycker att man är så rund och påpekar detta gång på gång...ja, då kanske man borde se om sina matvanor lite...Den våren O föddes gick båda svärisarna på den här Cambridgekuren där man dricker en massa soppor istället för att äta. Dom blev smala och smäckra, men lagom till sommaren var slut var dom på väg uppför på vågen igen. Jag tror verkligen på att motion kombinerat med rätt kost ger det mest effektiva resultatet! Jag tappade mina extra gaviditetskilo på det sättet. Nu äter jag "normalt" igen MEN motionerar fortfarande flera gånger i veckan och de tgör oxå att jag inte ökar i vikt igen. Detta är naturligtvis individuellt, men jag tror att det till stor det funkar för de flesta!

Söndagens höjdpunkt kom igår kl 20,30 på TV4 - Parlamentet! Just looooove it! Henrik Hjält är bara SÅ skitbra, dessutom är han ju numer med i Time Out oxå, två höjdarprogram! *gillar* Får inte missa TO nu i veckan, då jag såg på trailer att Robert Gustafsson skulle gå mannekäng i body och pumps! Hahahahaha, får INTE missa!!!

En runda instuderingsfrågor i religion blev det oxå, prov nästa fredag!

Howdy folks!

Kommentarer
Postat av: Reisan@work

Hur är det med lilla karamellen. Har hon hostat bort sin hosta och blivit av med febern?

Postat av: Caroline

Tack, klart bättre om än förkylt men utan feber. Utflyktsdag på dagis idag och hon ville SÅ gärna gå. Såklart fick hon det och dom hade varit ute i stortsett från kl 9-14! Pulkorna for så dom glödde - underbart! :o)

2006-03-07 @ 20:35:43
URL: http://lillymarlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback