Jag har sagt upp mej!

Fixar inte engelskan längre...ja, språket är inte problemet, älskar ju verkligen engelskan, men kärringen som är den sk läraren i ämnet är ju som ni vet öken! Har funderat på det här ett tag och i går gick jag till yrkesvalstjejen och sa upp kursen. Hon vet om problemet med läraren och beklagade verkligen att det var som det var. Jag kan bara hålla med. Vi har fyllt i enkäter angående varje kurs och många jag pratat med har skrivit väääldigt mycket kritiska saker på hennes kurser - helt befogade! Jag gjorde som så att jag förde anteckningar varje lektion om vad som hände och vad som blev sagt och dessa anteckningar var till god hjälp när enkäten skulle fyllas i.
Det känns jäkligt trist att lämna det man verkligen gillar, som om hon vunnit, hon som sitter kvar på sin tjänst och förmedlar inget annat än skit och jag som betalar med min tid, mina pengar får ge vika och gå. Det är inte likt mej, men jag orkar inte lägga min energi på att irritera mej över hennes inkompetens längre. Jag undrar om hon verkligen har behörighet till några B-kurser?? Hon som får slå i lexikon för vart 20:e ord eller ser ut som ett frågeteckan när vi läst en text och ska reogöra poängen i den. Jag har bestämt mej för att om jag känner för det kommer jag att läsa engelska B på studieverkstad när orinarie läraren kommer tillbaka från sin mammaledighet. Då kommer jag att bli bedömd på ett rättvist sätt och jag kommer oxå att höja med flera snäpp i min språkkunskap. Annat än nu...

Jaha, iom avhoppet kommer jag på tisdagar att ha hemmastudier från kl 10-16 - mycket bra! Jag kommer att kunna studera ostört i flera timmar. Som idag, inför religionsprovet på fredag. Toppen!

SeeYa folket!

Kommentarer
Postat av: camilla

Du är en goer vän...har precis stigit upp..pillerna värkade..jag somnade..men inte förrän närmare 5.00
Ligger i soffan i tvrummet...gött...mkt tejp

Postat av: Karin

Alltså.....jag trodde ni hade blivit av med käringen.....detta är ju helt horibelt. Ni förväntar er en kompetent lärare för den tid och de pengar ni lägger ut (det är ju inte så att ni är tvingade att gå där utan gör det för att verkligen utbilda er). Och då ska man verkligen kunna begära kompetenta lärare......med relevanta kunskaper för lektionerna hon/han utbildar i.
Hoppas det ordnar sig i slutändan....
Kramiz

2006-03-15 @ 09:09:07
URL: http://koepe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback