Shit Pomfritt!

Fröken E i svenska B kan ju verkligen det där med att sätta press på en...holy smock med grejor att lära in inför provet på onsdag! Jag tror jag svimmar...tack och lov gillar jag ju detta ämne ändå, tänk om man som The Brazil Man i kursen inte var ett dugg intresserad och läste på typ på morgonen innan man skrev prov, för att sen inte fatta att man inte fick mer än G på provet. Det värsta är att man har ju bara ett litet huvud och det behövs saneras ut lite ur det! Ja, en invetering helt enkelt! Ut med gammalt som inte fyller någon funktion och in med Medea, Hamlet, Kung Oidipus och Appllons dygder! Ha! Tänk om det var så enkelt! Vilken fröjd!
Tänk om huvudet växte mer och mer för hur mycket kunskap man hade - ha, vilken SYN! Jag vet i allafall minst 2 av våra lärare som hade fått ha en skottkärra till sina huvud! Fröken E och läraren L, no doubt about it! :o) Vikarierande engelska fröken hade sett ut som ett knappnålshuvud - that's it! *fnyser*
På tal om det eländet, så kom det ett stort A4 kuvert i brevlådan idag. En hackig, sirlig handstil var mitt namn o adress skrivet i. Öppnade...jo då, inlämningsuppgifterna från ett par månader tillbaka var nu rättade och kommenterade + en post-it lapp "med hälsning A-S S" Ha, vilken fegis! Jag har ju stött på henne flera gånger på skolan och då kunde hon ju lämnat över dom där! Nä, hon varken ser eller hör mej eller kamraten C längre! Ja ja...whatever, jag behöver min energi på annat än den damen!

Jaha, nu har jag pausat länge nog...gäspar och tar med mej Levade Litteratur o Levande Texter till kojs!

Natti folket!
Sweet dreams!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback