The spagetti incident...

Ja.. förra inlägget avlutades ju med att sönniken, den yngre rev ut ca ett halv kg spagetti på köksgolvet. Jäkligt osmidigt tajmat, just som det var en 20 mintuer kvar tills vi skulle lämna på dagis! Jaha...vad att göra?? Plocka upp naturligtvis, visst, men hur lätt är det att få upp spagetti från klinkers? Inte alls enkelt ska jag säga. Nähä...sa till E krossa spagettin så att det blir små små bitar, oooo ja, det var skojjigt. Min´tanke var ju att då kunna dammsuga upp småbitarna. Ahhh, äntligen en lösning! Märk väl; tiden går...Efter ett tag börjar min dammsugare låta som ett asmaanfall -WOOOIIIIIIII; WOOOOOOIIIIIIIII! Äh, vad fan, är påsen redan full tänkte jag, öppnade och kollade - nästan tom!?! Va nu?? Delar röret från slagen och ut ramlar en jävla massa småspagetti - allt hade givetvis fastnat i kröken innan slangen! Åhhh, mitt dumma nöt, det kunde jag väl räknat ut! Skiter i den jävla spagettin, den får ligga tills jag kommer hem efter skolan! Sminka sminka fort fort, vax i frissen - äh vad fan, det får bli en bad hair day! Iväg iväg, barnen klä på er jackorna! Stress stress, klockan går! E öppnar dörren, snön vräker ner, O sticker snabb som en vessla ut, jag utan tröja i BH, O gaster och blir ledsen - på med en tröja, ut på trappan, O sitter i snön - ledsen, har har ju fått snö på händerna, hujedamej! Ber E om hjälp att resa honom - han skriker ännu mer, E blir ledsen för O blir ledsen. Skit, i skorna, på med jackan, overaller med till ungarna, har jag min väska med, vilka böcker var det idag?? Stirra stirra! Får rest pågen som är blöt om jeansen, in i bilen, lås upp huset, ryck tag i ett par fleecebyxor som han får byta till på agis, in med E i bilen. Måste borsta megamycket snö från bilen...och så, äntligen - iväg, mot dagis!

Kan någon av er läsare förstå hur mycker jag längtar efter EN endaste EN dags lugn och ro?!? Jag älskar verkligen mina små godingar, men ibland vill jag bara ställa mej på trappan utanför huset och skrika allt vad jag kan rakt ut i luften, ett riktig härligt, förlösande vrål! Sedan bara gå, gå, gå, långt bort till ensamheten, där jag får vara jag och framförallt vara ifred!!! Konstigt att hjärtat far iväg och att man blir alldeles håglös istället för tvärtom! I need a break!!

Speedy hugs!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja du min vän.,..o värre blir det...
Men du är superwoman..o fixar det allt..det vet jag

Postat av: Marika

MMen herreuud C, du behöver en varm semster, kom nu hit vetja så slipper du snö, vinteroveraller och att skrapa bilen...här e garanterat snöfritt *S*

P.s När jag läste ditt inlägg blev jag helt stressad, my god du e verkligen superwomen!!! *L*

Kramis

2006-03-03 @ 03:32:10
URL: http://famthonell.webblogg.se/
Postat av: Lind@n

Men gumman! Jag förstår mer än väl! Vi kanske skulle införa träffar där en mamma lämnar av sina troll osså tar den andra fem mammorna hand om de barn som är avlämnade och mamma1 kan åka och ta hand om sig själv ett par timmar.

Lämpa över dem på R en dag i helgen och ha en C-dag!

Kramar i massor

2006-03-03 @ 06:28:47
URL: http://asplund.blogg.se
Postat av: Karin

Hujedamig.......när jag läser sånt här kan jag skatta mig lycklig att jag inte fått några barn. Skämt åsido....trösta dig med de dagar då det är lite lugnare (för dom finns väl.....eller......annars vet jag inte) hihi

2006-03-03 @ 07:08:45
URL: http://koepe
Postat av: Karin

Måste vara först.......hihi......Mat-Tina har fått en pojke, gått över tiden 1,5 vecka......har du tröttnat att kolla webbisarna?

2006-03-03 @ 08:41:59
URL: http://koepe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback