Upptagen kvinna!

Heeeeeej folket!
Sorry att jag inte skrivit en rad på hela helgen, har varit superbissy nästa varenda en minut av helgen!
I fredags höll jag pass kl 17,30 --->hem---->kolla nya underhållningen på tv4 samtidigt som jag åt middag och drack vin--->kollade vidare på Adam Alsings 100%, sådär kul...han får jobba på att tvätta bort den där sliskiga Big Brother stämpeln innan jag är road av att se honom i rutan...--->ZZZZZZZZZ på soffan!--->01,34 vaknar svettig på soffan, släcker ner och går upp och fortsätter min beautysleep.
Lördag, O min rara son kommer tassande strax innan kl 06...daaaa naaaaaeeeee = gå ner. Okki, upp igen då, ner och ger godingen en butelj med fullkornsvälling, söta E kommer strax därefter och får sin flarra. E kollar på Lattjo Lajban på morgonkvisten, O vill ha gogooo = yoghurt. Visst, jag vill ha kaffe och läsa tidningen. Servar mina barn, kokar kaffe, äter frulle och läser min tidning. R kommer snart upp och liknar en förskrämd igelkott i frissan ;o)
In i duschen och ut igen, fön, fön, smink,smink, tandborstning och in i bilen--->utvecklingskonferans med klubben, vad är vi bra på, vad kan vi utveckla till det bättre osv. Mycket intressant och givande, grupparbete, snack och lunch på Dannys med fläskniosette, potatis och b-sås...en redit smöööörig och go en! Muuuums! Tillbaka till folkets hus och vidare snack, sammansättning, lyssna på konsult - aha-känsla, konferansen slut kl 16. Vidare mingel och ut och äta på kvällen, men inte jag. Representera familjen på kalas hemma i Svalöv. R på konsert i Lund - Thåström, ville med, ingen barnvakt + konferasen + kalas...barnen och jag på kalas kl 17, god mat och trevlig stämning. Skyndar hem med trötta barn lagom till melodifestivalen. E somnar på soffan, O i sin säng. Jag somnar på soffan och hör R någongång sedan vid 12?
Söndag...O uppe med tuppen i vanlig ordning, strax efter 6! *gääääspar* Läser tidningen, käkar frulle, dricker mycket vatten. R supernöjd med konsterten, har sett Thåström många gånger, detta var hans lugnaste konsert på länge, mycket akustiskt...fasen, jag ville ju oxå med, gillar Thåström när han håller den lugna nivån - där är han tveklöst bäst! Jahapp, pass kl 11, 8 hurtiga motionärer på söndagsförmiddagen, rätt okej. Solade efteråt, varmt och gott!
Kom på en överraskning för barnen på vägen hem, Karlslundsbadet! E jublade och vi packade väskorna och for till LA igen. 3!!! väktare i badets entré?? Mycket anslag på badet om stölder, lås in era saker. Mycket ickesvenska på badet, har aldrig upplevt det innan om fredagarna när vi brukar vara där. 8-9 st ockuperade bubbelpoolen i minst 45 minuter, ingen annan fick plats...lagom kul..
Hem igen efter ett par timmars bad, middag och nattinatt för barnen som var trötta efter badet.
Lugn och ro i huset...då, ja då är det påläsning iför provet på onsdag i svenska B. Det är den TUNGA biten! Litteraturhistoria...kul, intressant MEN mycket!!! Läste ett par timmar, sedan go natt!

Ja, det var den späckade helgen! :oP
"...är det konstigt att man längtar bort nån gång..?"

Rock on!


Kommentarer
Postat av: Lind@n

Men kära nån. Att du bara orkar, på helgen så är oftast en annans energi helt finito. Denna helgen spenderades deeutom "som vanligt" med sjuka troll. Fast igår måddes det lite bättre.
Jag beundrar dig som orkar hålla ett sånt tempo.
Kram

Postat av: Milla

Men muff då..ta det lungt...du kan inte rusa genom en helg på det viset,,tänk på hjärtat -,'-,-@

2006-03-20 @ 21:07:31
URL: http://quarter65.blogg.se
Postat av: Karin

Jaaa......lugna dig......helgen skall ju vara för vila och återhämtning, eller hur.......
Jag gillar inte Thåström (gillar inte svensk musik direkt) men jag helt enkelt älskar hans tolkning av Bellman. Helt fantastisk.....så den skulle jag vilja höra i verkligheten faktiskt.
Kramiz

2006-03-21 @ 08:37:12
URL: http://koepe
Postat av: Caroline

Jaja...ska ta det lugnt - lovar!
Karin, om du gillar Märk hur vår skugga, borde du lyssna på mer av den sorten av Thåström - finns en hel del: Flicka med guld ögon, Blå himlen blues, Ingen sjunger blues som Jeffery Lee Pierce för att nämna några. Very nice!

2006-03-21 @ 22:38:08
URL: http://lillymarlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback