En lördagskväll i maj 2006

Här sitter jag med bordet fullt av böcker. Läser instuderingsfrågor till Sv. provet. Lite småklurigt på sina ställen...hmmm...hur mycket ska man skriva? Var hittar man svaren?
Har öppnat en flarra vin för att göra det hela lite festligare eller för att få fram djupheten i mej så att jag kan gräva allt längre ner i litteraturen.
Gillar verkligen det här med svenska. Måste vidare på det känner jag...
Beställde en hel drös böcker på nätet häromdagen, nästan enbart från arbetarförfattare...Ivar Lo-Johansson, Moa Martinsson, Vilhelm Moberg...en med Karin Boye, lite lexikon och en bok med dikter av Sapfo. Har lite idéer om hur jag ska göra i mitt nya hus...tänkte skapa en liten hörna med tänkvärda ord från dikter, där man kan landa och fundera lite.

Var hos kamraten C på Q-träff igår. Ett riktigt lyckat och trevligt möte. Verkar som det blivit en liten kärna utav en hel hop folk. Denna kärnan har varit nu ett par träffar på rad. Trevliga och bra männsikor att ha att göra med, en hel del diskussioner, gapskratt, berättelser och annat som poppade upp - och TJOSANHOPPSAN så var klockan nästan 2! :-O Ja, trivs man så rinner tiden i väg! :o)
Nästa träff hos Vimsan i kolonin - härligt!

När jag skulle lägga huvudet på kudden kl halv 3 hörde jag ett ljud - bank, krak, dunkdunk, tasstasstass, kniiiiiiiiirr, dunkdunkdunk....jag skyndade mej att släcka min lampa....in kommer O tassande. -Ähhh, dra åt helsefyr tänkte jag, han ska inte vara vaken NU och tro att det är morgon?!?!?!?! För BÖVELEN!!! JAg låg blickstilla, andades knappt...han kom runt på min sida...jag svingade upp honom i sängen, han rumlade runt ett tag tills han äntligen hittade en bekväm sovställning och knoppade vidare - THANK GOD!
Men säg den vila som varar...kl 6 var han helpigg...tack o lov tar min älskade make sitt faderliga ansvar och stiger upp med junior! *älskar*
Denne nannade vidare till kl 9 - NAJS!
Gick ner, ingen hemma, familjen på vårmarknadens djurmarknad = äta frulle i lugn och ro, läsa tidningen och ta morgonen med ro.
Gick på spinningpass på lokala gymet. Ett annorlunda pass gentemot hur vi kör...positioner som vi lagt bakom oss pga av skaderisk utövades friskt under passet...inte riktigt bra...pratade med instruktören, berättade att jag själv körde pass, frågade om deras behov av instruktörer, lämnade namn o nummer till henne...kanske hör dom av sig vid intresse...vi får se. Jag hade sparat både tid och bensinpengar på att ha pass på hemmaplan istället för 2 mil hemmifrån.

Vidare till Lomma och kamraten A och hennes nya fina hus. Verkligen jättefint, helt i deras stil. Ljust och fräscht, perfekt centralt läge med en egen liten jazzkrog om hörnet! ;o)
Go mat och måcket prat och skratt som vanligt när vi ses. Barnen lekte fint och tiden for iväg!

Hem, E somnade i bilen trots alla försök att hålla henne vaken...-Jag ska bara blunda lite mamma och så blev andetagen djupare och djupare, hakan släpptes ner och fröken sussade gott.
Inom affären för inhandlig av lördagsgodis, då vaknade hon till och for runt med godisspadarna.
R hade taco färdigt när vi kom hem - gott!
Postkodsmiljonären, Deal or no deal avklarat.
Och sen var det ju svenskan...japp...den ska ju göras den med, men nu är jag halvvägs igenom frågorna iaf.
Kamraten C och jag ska synka oss på tisdag - min hempluggardag. Vi gjorde det inför förra provet och det gick ju bra...skrev ju MVG på det! ;o)

Fasen vad ruggigt det var idag om man jämför med gångna dagars högsommarvärme! Vi kunde ju tom känna ett par regndroppar när vi var i Lomma! Huuu, gillar inte!
Hahaha, jag åkte rutschkana idag som en galning - en suuuperlång och brant bana. Barnen var lite ängsliga när de skulle åka så jag anmälde med som sällskapsåkare på en gång! Haha, fantastiskt vad kul man kan ha på en lekplats! ;o)

Fortsatt trevlig lördagsafton!
Vinke-vink!

Kommentarer
Postat av: Millan

får åååååååååångest...har inte läst på svenskan alls...religion imorgon..stoooort..ont i magen..sucka

Postat av: Karin

Det vore ju perfekt om du fick hålla dina spinning-pass på hemmaplan.....håller tummarna.

2006-05-15 @ 08:37:31
URL: http://koepe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback