Jadå!!!

Så var vi i VM-final i hockey - STORT!
Inte för att jag följt gruppspel eller tycker att det är logiskt att ha VM i en vintersport i maj, men när det börjar närma sig finalerna är det något extra! :o)

Insåg idag att det är 10 dagar tills vi får nyckeln till nya huset och fick lite lätt stresspanik och packade en låda i all hast. För dom som känner mej väl vet att jag är stenälskare = har ett och annat KILO sten hemma. Utan att tänka mej för packade jag glatt ner mina stenar i en kartong. När det var dags att förflytta kartongen fick jag fundera på om jag limmat fast den i bordet innan jag började packningen...men så var inte fallet...hmmm, mina stenar...hahaha, R bara log när han lyfte lådan och skakade lite läss på huvudet! ;o)

Idag har jag och PreggoSiss varit på barnloppis i A-torp, vår barndomsby. Vi fyndade rejält, 197:- för en påse kläder och en Bobbycar och J fyndade en påse bebbekläder för lika stor peng! Wam-Bam-thank-you-Mam! Alltid lika najs med fynd! Extra trevligt blir det när vi sedan promenerar hem till mom o dad och får en kalasgod fika! :o)

Jahapp, nu närmar det sig för Canvråla...åhh sorry...Carola med Invisible, för hon tar väl inte den på svenska?? Patriotisk som man är hålls en tumme på vår svenska kandidat!
Efter att ha kolla lite på festivalen undrar man en sak...är dessa artister lika stora i sitt land som Carola är i Sverige?? I så fall måste resten av deras artiststall stinka - det har inte varit speciellt bra framförande, to be honest! Jaja, whatever - nu håller jag tummarna för vår egen frälserska - HALLELULJA!

Rock on my friends!



Kommentarer
Postat av: camilla

Hahahaha...stenar...men muffen då...hahahaha stackars R...

Postat av: Nilla

Hejja Sverige! Det går väl att vara stolt nu när sista perioden är slut. Coolt!!!

Ja, Genom eld är helt katastrofal. Usch! För mycket storhet verkar inte vara bra för henne. Uselt att inte hjärtligt gratulera finnarna. Det såg mest pressat ut. Jag vet inte vad jag gillar Finlands låt. Fast är den framröstad så är den. Annorlunda är den iaf i de sammanhangen.

Nä, jag har inte ringt om nån tid till receptionen. Fast snart måste jag nog göra något. Lite skraj för reumatism, min systerdotter har det...

Ha en bra "kort" vecka med låååång helg!

2006-05-21 @ 21:56:28
URL: http://syrrans.blogg.se
Postat av: PiaLia

Öööh... vad då!?
HAr det hänt nåt!
Jag bara lullar fram här och LUKTAR PÅ NLOMMORNA! Hehe!
No televisionsapparat at all!
(Men hockeyn gick ju på RADIOLAN! )

V`Canvråla Äggvisp o de andra har jag varken sett eller hört mer än på ovan nämnda apparat... samt sett på löpsedlarna!
Säger bara en sak! DIVA!

PÖSS pu nosen "sten-bruden"!

2006-05-22 @ 13:53:19
URL: http://pialialottapotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback