Läste om en klassiker...

...på kamraten C:s blogg, nämligen den där kvinnor tar på sig den stora ansvarsrollen i hemmet, dvs vi städar, diskar, tvättar, stryker, handlar...and so on. Gör inte VI det så gör INGEN annan det! Gör någon ANNAN det, är det inte bra nog! Känns det igen?? Mmmm, den är klockren. Vad att göra åt detta problem då? Strejk kan man ju hota med, men då får man, som kamraten C skriver, ändå plocka efter strejken - jävla skit. Hota med att flytta...jag gjorde det en gång...fick ångest när jag hörde E berätta vidare till R...-"Mamma sa att hon skulle bo i en lägenhet alldeles själv utan några barn!" Usch, vilken låg morsa jag kände mej som i det läget. Jag vill minnas att barnen fick en stor glass eller något för att döva mitt samvete... :o/  Nä, vi får nog sänka kraven på oss själva och på andra. Göra ett städschema för vad som gäller i hushållet, belöna när det gått bra, dra ifrån när det gått dåligt. Ett ganska ok alternativ. Mindre barn - små skalor, större barn - större skalotr. Mmmm, tål att tänkas rejält på!

Jag gjorde ju en snygg grej i går. Hahaha! R och hans jaktkamrat var inom här för att tvätta av sej och dricka lite vatten. Jag går naturligtvis och plockar, likt en pickande höna. Plock, plock, plock. Lite fruktskal, en pappersbit, ett plasthundhuvud och E:s alla kuvert som hon skriver och slickar igen...vi har MASSOR! Så, när jag fått ihop en lagom skräplunta skulle jag till och kasta detta i slasken. Hoppsan en plastpåse på diskbänken, ok ner med den i slasken också. Plötsligt tittar R kompis på mej och säger..."-Ehhh, dueee, tog du och kastade en plastpåse nu eller?" Javisst, sa jag, vad det din? "ehhhm jaeeem där låg en tablett i den som jag skulle ta nu!" Oh, holy smock! Hahaha, ner i slasken och hivade upp påsen och se där, i den låg en rejäl penicillintablett! Hohohoho, ja, se här går det undan när mor i huset är på plockehumör! Håll i hatten! ;o)

Ciao!!

Kommentarer
Postat av: Karin

Snart.........mycket snart (hoppas jag) skall jag bara plocka efter mig själv.......och bara plocka med mina grejor......

Postat av: allimaca

har städat som en galning idag..suck...men det blev fint...sådär 10 minuter..sen var hallen full av grus o jordklumpar igen...

2006-05-31 @ 21:37:24
URL: http://fetknoppens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback