Livstecken...

Tjabba folket!

Här är det för ovanlighetens skull (noooot) FULLT UPP!!!
Helsike, proven duggar tätt nu och jag hinner knappt lämna in det ena innan det andra ska skrivas! Svettigt värre alltså! :oP
Jag som trodde att på Komvux, ja där ska jag gå och softa en termin eller två - HA, pyttsan! Har nog sällan känns mej så pressad som nu! På gott och ont förstås!

Var på möte med Eng.B kursen idag, ÅTER igen angående läraren där. Som elevrådsreprensetanter har både jag och kamraten C mottagit idel klagomål från damens elever, så det bestämdes ett möte, eller en så kallad "dialog" mellan elever, lärare, rektor och elevråd.
Slutade i platt pannkaka - kärringen sitter och blånekar till saker som hon tidigare sagt och eleverna i gruppen var i tre tydliga läger:
*Vi som just fått reda på att vi har MVG och passar på att tycka att hela kursen varit TOPPEN = Största lögnen i år, jävla smilrövar! Hatar "kappan-efter-vinden-folk"!
*Vi som kämpat som faaan och som försökt konfrontera läraren och påpeka ett och annat! GULDMEDALJ till er! Kämpa på!
*Vi som egentligen tycker en massa, men tiger. Säger inte ett endaste litet jävla knyst! Nä, men sorry då, kan tyvärr inte hjälpa er...vet ju inte vad ni tycker!?!?
Resultatet blev:
Två ilskna elevrådsreprensetanter, en lärare med kritik där vattnet bara runnit av som en gås, en stressad rektor som tyckte att han gjort ett kanonjobb, men inser att han inte kommer att bli av med en viss ordförande och försöker undvika att möta denna "face to face"... *suckar*
Ett är klart, jag är SÅ glad att jag tog mitt förnuft till fånga och släppte kursen. Tänk, annars hade jag varit hur jäkla frustrerad som helst varje gång vi haft lektion med denna lärare! Min energi hade enbart gått åt till att irritera mej på hennes sätt att "lära" ut... *morrar*
Så, lite kräk! Det var gött att få det ur sig!

Tillbaks till mina anteckningar om mellankrigstiden och 2:a världskriget. Prov i morgon...känns INTE som jag är redo för det! Men men, det får gå ändå!

Hard Rock Hallelulja - i Evighet, my friends! ;o)

Tjena!

Kommentarer
Postat av: camilla

Ja du... det var ett frustrerande möte...tog nästan all min energi..hatar att gå upp så..men jag fick ut mitt hjärtas mening och det är ngt som käns otroligt skönt...Lycka till med provet imorgon...Jag ringde Lasse idag..beklagade mig..mår dåligt av det misslyckade resultatet..han sa att jag skulle ta det lungt..jo lätt för han att säga...trött på plugget..verkligen!

Postat av: camilla

Ja du... det var ett frustrerande möte...tog nästan all min energi..hatar att gå upp så..men jag fick ut mitt hjärtas mening och det är ngt som käns otroligt skönt...Lycka till med provet imorgon...Jag ringde Lasse idag..beklagade mig..mår dåligt av det misslyckade resultatet..han sa att jag skulle ta det lungt..jo lätt för han att säga...trött på plugget..verkligen!

2006-05-23 @ 23:41:21
URL: http://quarter65.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback