Problem i familjen...

R är av den djurvänliga sorten. Har vuxit upp med djur omkring sig på landet, hund, katt, grisar, höns, kaniner osv...
Jag däremot är inte speciellt intresserad eller för den delen inte ett dugg djurglad...

Nu till problemet:
R är jägare och har länge velat ha en jakthund.
Som vi bor nu finns det ingen chans att det utöver familjen får plats en hund, så den frågan har lagts ner.
Om det har gått någon förbi, så har vi nu köpt ett nytt STÖRRE hus = mer plats.
Alltså har frågan om jakthund dykt upp igen...
R har letat efter en speciell sorts hund - Bayersk viltspårhund = jättesvår att få tag i.
Inte mej emot, eftersom jag inte vill ha något djur.
MEN nu har han fått tag i en puppy av liknande sort - 14 veckor gammal - antagligen hur söt som helst.
Denna ska han åka och titta på nu på fredag och frågar om jag vill hänga med.
OM jag åker med och ser en gullig liten valp smälter naturligtvis hjärtat, man är ju inte mer än människa.
Men, samtidigt...hur väl vald är tidpunkten?? Jag menar, renovering av hus, flytt, student, jag börjar jobba, vi planerar semesterresor...
R ser det som ett kanontillfälle - EN valp kvar, sommar - han kan komma hem och ta hand om hunden under dagarna.
Jag ser det som ett besvär - R tycker att jag är världens värsta fru som inte ser till hans intresse om jag inte ger med mej.
Jag får ångest...klart att jag vill att R ska ha en jaktkamrat och jag vet hur gärna han vill ha en hund...men...vi är ju faktiskt fler i familjen...
Ungarna hade älskat en vovve...det är nog mest jag som är kritisk.
Dessutom är mamman parad i tyskland av en renrasig hane...så ni kan ju tänka er vad priset ligger på...

Uhhh, kan någon klok och förståndig människa utifrån ge mej/oss lite tips/råd/synpunkter så vore jag otroligt tacksam!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Reisan@work

Jag såg Richards efterlysning på blocket... Det verkar som om han bestämt sig. ;-)

Själv är jag ingen älskare av husdjur. De kräver otroligt mycket tid och passning som inte riktigt är min grej. Och ännu mindre nu när man har barn. Bara att åka iväg en helg kräver en noggrann planering om jycken ska med och en pålitlig hundvakt om den ska stanna hemma. Sedan har vi ju det här med allergier... att vänner, kompisar etc inte kan hälsa på utan att hela hemmet måste totalsaneras först. Om det ens går då? Tja, som riktig djurvän måste jag också påpeka hur illa hundar luktar. Hujedamej! Hade H kommit med idén att vi skulle skaffa hund hade jag slagits med näbbar och klor för att han skulle komma på andra tankar. Fast nu är ju läget annat för Hunter!

Postat av: Camilla

Låt han få sin hund under villkoren att HAN och bara HAN har ansvar för bajstollarna inomhus..kisspölarna på mattan...runderna utomhus..dammsugning av hår...så var det löst...inte ditt problem.,.bara Hans..!!

Haha tänk om den har "ögon"

2006-05-17 @ 17:42:25
URL: http://quarter65.blogg.se
Postat av: Karin

Tänk på svärföräldrarna som givetvis :O ställer upp vid semestrar och dylikt, eller......
Försök ha sådant ordnat redan innan, så ska du se att det inte blir nåt problem. Och ingen hund mår dåligt att vara portförbjuden inomhus, så kanske nya huset erbjuder utrymme som grovkök eller garage eller nåt där hunden kan hållas...
krammen

2006-05-18 @ 08:31:12
URL: http://koepe
Postat av: PiaLiaLottapotta

Ujujuj!
Men hallå! Simpe o Molly har ju gjort hundbebisar! Hihihi!

2006-05-19 @ 11:42:16
URL: http://pialialottapotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback