Digitalboxen har pajat!

Jo, i söndags hade vi strömavbrott i området, eller kanske i hela byn...ja inte vet jag, men det var bra mörkt när vi kom hemkörandes från farsdagsfirandet iaf.
Digitalboxen har flippat lite för några veckor sedan, men kom igång efter en stund igen. Denna gången har den tydligen fått ett riktigt slaganfall, ty den rackaren visar inga som helst tecken till att vara samarbetsvillig och ge oss lite trevliga TV-kvällar! Nope, nix, nänänä...inte en chans att den går igång...j*a skitboxjävel! Nähä...det blev att söka kanaler på TV:n....ingen antenn på taket...kör ju genom boxen men den där trevlige Roooobert ni vet, han från Boxer.
Så...summan av det hela:
Vi ha varit TVsändningslösa sen i söndags och kommer så att vara över helgen antar jag. R har beställt en ny box genom Boxer och det kunde ta upp till 5 arbetsdagar innan den kom. Jag antar att det inte blir i morgon...
Fast, det är ganska skönt att inte ha TVn igång. Vi får lite gjort här hemma. R målar och idag har vi fått upp två speglar och en taklampa. Jojo, det händer lite då och då, man får ju tom tid att umgås lite..;o)

Annars har jag varit på step idag med E i släptåg. Det finns ett barnrum strax brevid areobicsalen med TV, så hon fick glutta lite på Bollibompa idag! :o)

Jag frågade min "chef" hur han ställde sig till att jag tar ut en föräldradag i veckan och det verkade ok för hans del. Frågan är bara vilken dag men skulle ta i såfall...fredagen är ju högst på önskelistan, men samtidigt vill jag inte att min arbetskamrat ska vara strandad på jobb hela fredagen, vi har ju möjlighet att flexa en timme + och -. Så jag funderar på varannan fredag med föräldraledighet...Sen är det ju så att det är ju inte dom "stora" dagarna jag har kvar, utan dom som ger fisiga 60:- om dagen...brutto...ja och så skatt på det...ojojoj, det blir ju många fina middagar på det - NOT!
Mmm, det tål att tänka på...har verkligen dåligt samvete gentemot mina små älsklingar som måste spendera så långa dagar på dagis...det gör ont i mammahjärtat!

Well well, cykelställ...får väl ta och krypa till kojs snart!
~~Sweet dreams!~~
Kram C

Kommentarer
Postat av: camilla a

Kan du inte dela upp den dagen på några timmar då och då?..jag menar att du lämnar eller hämtar en timme senare/tidigare om dagen...typ..eller jobbar två halva dagar?...jag vet ju inte riktigt hur det funkar precis..det var ju ett tag sen jag hade sånna småttingar...(gooodingar)...men du löser det nog..varför inte ta måndagen annars..på så vis förlänger du helgen oxå...ha ett nice min plastsyster...

Postat av: Caroline

Jo, måndagen är ett alternativ. MEn att dela upp en heldag på ett par dagar när ersättningen är 60kr/dag känns sådär...och tänk vad mycket mer skoj man hinner med på en fridag!
Go morron puss på dej "siss"! :o)

2006-11-17 @ 05:57:30
Postat av: PiaLiaLottapotta

Visst tänker man på sina kollegor... Man vet ju själv! Men varannan fredag låter väl perfa!? Då känns det ju inte sååå mycket i plånboken + att det kanske är lättare på jobb!
Förälrars eviga dåliga samvete är ju mär man måste lämna så länge varje dag! Själv var jag ju ensam m mina och jobbade en lång period till halv 6 på kvällarna! Inte mycket palts för skratt!
MEN... jag har jobbat massor på dagis... och ungarna tycker det är roligt!
Enda gången de kinkar är när mamma eller pappa lämnar o hämtar. Då blir man liten och lite nappsugen eller pipig....
Det var en stor tröst för mig att se hur alla andras barn förvandlades så fort föräldrarna kom!
Mamma e bra, men dagis är oxå kul! Så länge de är i full gång så har de energin... men det är som om proppen åker ut när föräldrn står i dörren. Då kan man slappna av o bli omhändertagen med all kärleken!

2006-11-17 @ 11:11:46
URL: http://pialialottapotta.blogg.se
Postat av: PiaLiaLottapotta

Ledsen att jag alltid skriver så fåordiga kommentarer! Hhaha!

2006-11-17 @ 11:12:12
URL: http://pialialottapotta.blogg.se
Postat av: Caroline

PLLP! Just loooove your comments, långa eller korta! ;o)

Kramis!

2006-11-17 @ 11:29:57
Postat av: Nilla

Det blir kanske smått då om nio månader om inte digitalboxen funkar...tid för att umgås låter ju mysigt. Visst får man dåligt samvete när man lämnar små barn hela dagar...förstår ditt dilemma. Kram!

2006-11-17 @ 14:03:21
URL: http://syrrans.blogg.se
Postat av: Millan69

Du får kanske dra ut Robban-sladden lite oftare så du får ngt gjort ;) därhemma *asg*
Ha nu en riktigt skön helg Caroline så hörs vi, hoppa in på bloggen ibland o kolla, men det brukar jag juh se att du gjort..men ändå =)

Kramen
Millan

2006-11-17 @ 15:00:24
URL: http://millan69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback