EGO-VARNING!!!

Hade ett spinnigpass igår, helt fullt i salen - skitkul! Det finns 17 platser, 18 cyklar (19 med min instruktörscykel) Den 18:e är ledig om något skulle hända en annan cykel, då kan man byta till "reservhojen".
Nåväl, jag har cykelskor med clips som man sätter i en clipshållare på pedalen på sp.cykeln. Min cykel + den 18:e hade endast clipshållare och inga "korgar" för vanliga gympaskor. Pedalen är då vändbar så man kan ta antingen clipshållare eller korg, beroende på vilken slags sko man har.
Jahapp, klockan var slagen och det var dax att köra igång passet. Jag presenterar upplägget och gör mej redo att köra igång...det är bara det att jag inte kan komma i hållaren med clipsen...ja men vad F*N! Hehe, käck som man är kör man igång musiken och instruerar gänget hur sträckan ser ut...själv sliter jag som en gnu för att klämma fast clipset...ingen j*a respons från hållaren, nä den klämmer envist ihop och låter mej icke få en chans att sitta fast!
Hmmm, ja...tjoar lite inför gruppen, låter dom ge sig av på den andra sträckan...provar "reservhojen"...men dennes hållare är lika förbannat envisa och låter heller icke min sko klämmas fast...nähä...lätt irriterad, men behåler lugnet och den käcka fasaden inför min härliga grupp motionärer.
Det blir att trapa runt lite nätt utan att vara fastspänd på pedalerna. Jag gör så gott det går, ibland när det är tunga backar får jag helt enkelt ta det väldigt easy för att inte tappa fotfästet! Jisses...vilket pass alltså! En av grundteknikerna är ju att man trycker ner foten på ena sidan och drar upp dito på andra sida, allt för att få ett jämt rundtramp...jojo, det gick ju väldigt bra för min del - NOT! ;o)
Hur som helst...jag tror inte att så många insåg att jag inte satt fast. Flera av de tränande kom efteråt fram och berömde mitt pass, mitt engagemang och mitt musikval! OJ, vad roligt det är att höra!! Men, jag tror att jag förmeldar ut glädjen jag känner när jag håller pass på ett bra sätt, för jag gillar verkligen att hålla pass! Speciellt när JAG får bestämma (quinnligt drag *S*???) vilken musik som spelas, vilka positioner vi ska köra, hur mycket vi ska ta i osv. Och beröm...det är ju aldrig fel! :o)

Hörrni out there, se till att uppmärksamma det ni tycker att andra gör genom att ge beröm för det lite då och då! Det är väldigt värdefullt både att ge och få!

Love, peace and understanding, folks!

Kram C

Kommentarer
Postat av: PiaLiaLottaPottaLottaPotta

Wow!
>Tack för en glimt in i spinningens hemliga värld!
När jag spinnade så fanns där inget sånt som korgar... (OK, det var rätt så längesen! )
Men d verkar smart att kunna både dra upp o trampa ner! Så får man inte mjölksyra i bara EN muskel! Hahah! Det där m rundgång e kanske mjölksyra runt oom liksom!?

2006-11-15 @ 16:16:55
Postat av: camilla a

det där kan jag se framför mig..du springande som en iller..stackare..glad som en mört dock..hehe..du e la go du

Postat av: Caroline

Ja, jisses...vilket pass alltså! *S* MEn skoj var det och värmande komplimanger fick jag! :o)

PLLP! Du får ju uppdatera din spinning, det hör jag ju! ;o)
Kamraten C! Javisst, go å gla - kexchokela! ;o)

Kram C

2006-11-16 @ 15:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback