Lite smått o gott...

Veckan som gick for som vanligt snabbt förbi...varför är det så? Varför är inte fredagen, lördagen och söndagen alla envar lika långa som långetisdagen på urtrista Haldex? Mycket märkligt...men helgen bara swoschar förbi, men tisdagn...nä, då är det som om någon hänger som en tyngd i klockvisarna på urtavlan...bläää!
I tordags var jag på polishuset i HBG och skrev svenskprov. Det blev ett bra resultat, godkänt med en del poängs marginal. Därefter följde en intervju av moi, utförd av en poliskonstapel som jobbar med bla rektyrering. Jag kände mej avslappnad och bekväm. Jag fick berätta om mej själv och föreställa mej olika situationer som yrket kan vistas i. Frågor, tips, råd och konstpelns ord på att rekomendera mej vidare till nästa delmål: fystesten. Phuee, 2 km på 10min - gärna med marginal...klockade mej själv igår på 4,32 på 1 km!!! Ajajajaj...måste ner till 4 minuter där iaf! Harres test, med hoppa över och krypa under 76 cm i en bana där starten är en kullerbyttaoch sen in i banan. Lyfta en docka på 77kg och dra denne 15 meter bakåt...hehehe, testade ju på R i somras i trädgården...han väger ju liiiite mer än fjuttiga 77kg, så HA, det blir lätt som en plätt för denna hulkdam! ;o)
Fredagen, mys med tv och lasagne. Sen var det ju, som ni vet, inte den bästa kväll Svalöv upplevt...
Lördag och dax för kalas i Malmö tillsammans med goa dec.gänget. L hade fixa ett Halloweenparty med läskig potatismos och prinskorvar i form av fingrar...huuuuuu, sedan en läskig häxtårta som pricken över i:et. Ungarna lekte och vi agerade "lattemorsor" med pladder, klagan över män, dyra bilar, förlossningar och annat smått och gott! :o)
Söndag, hem till I och J för att lära ut Traderatrix...men...man är vanemänniska...det är 63871 år sedan jag hade modem...det tar en j*a tid...först att ladda upp bilder, sedan att skriva hela auktionen...nääää, vi la ner! I får komma hit, så tar vi det i vår dator istället!
Måndag...ny vecka...åkte med E i morse. Precis ett par hundra meter hemifrån och på väg ur byn passerar vi platsen...den vidriga platsen där en sådan tragedi hände i fredags...i morse kl 6,30 var det en varm och behaglig plats...jag tror inte att det räcker med en famn, nej det var nog TVÅ famnar med levande ljus som brann under ett av pileträden. Det var så vackert...så fridfullt...trots den stora vägen precis brevid med morgontrafik. Den störde inte livet i lågorna, de brann så vackert...*sov gott, var ni än är*

Kramar till er alla!

Kommentarer
Postat av: camilla

helgerna är inte långa...

Postat av: Mika

Go Girl!! detta fixar du gallant!!!!
Håller mina tummar för dig!!

Kramis
M

2006-11-07 @ 04:13:01
URL: http://famthonell.webblogg.se
Postat av: Nilla

Jag önskar dig en rolig och bra utbildning så att du får ett så fantastiskt jobb som jag har. Då är man glad även vardagarna. Det är aldirg för sent att hitta rätt jobb här i livet. Lycka till!!!

2006-11-07 @ 21:42:12
URL: http://syrrans.blogg.se
Postat av: camilla

o jag älskar dig som en syster....

2006-11-08 @ 08:27:36
URL: http://quarter65.blogg.se
Postat av: PiaLiaLottapotta

Go Carrålajn Go!
Det kommer gå skitbra, det är jag helt övertygad om!
Du har en enorm fördel som inte är 20år och oerfaren om allt som kan hända i livet!
Så´na poliser vill vi ha!
Kram på dig vännen!
Ses på lördag!
Pian

2006-11-08 @ 11:56:53
URL: http://pialialottapotta.blogg.se
Postat av: Master C

Ja, hörrni...jag hoppas verkligen att jag kommer vidare! Det hade varit en jäkligt rolig väg att ta!
Tack för era kommentarer och för att ni tror på mej! Det värmer gott i höstkylan! :o)

Kramar!

2006-11-08 @ 13:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback