Svalöv - en by i sorg i dag!

Som ni kanske läst och hört inträffade en fruktansvärd tragedi i Svalöv i går kväll.
4 unga männsikor miste livet, en pojke fick svåra skador men är vid liv. En kollision mellan en buss och minibuss, blixthalka rådde tydligen. Man tror att minibussen fock sladd pga av halkan och kolliderade med mötande buss...minibussen slungas runt och kraschar i diket...4 människor, fortfarande tonåringar, livet framför sig...dom har nu gett sig av...varthän? Inte vet jag, men Nangijala verkar vara ett bra ställe...jag hoppas dom finns där.

Olycksplatsen ligger fågelvägen ett par hundra meter från vårt hus, men vi märkte inget förrän en orolig mormor ringde och undrade om vi alla var hemma. Hjärtat slog fortare och fortare på mej när jag svarade att D inte var hemma. Snabbt la vi på luren och fick tag i D, han spelade poker hos en kompis i nästa kvarter. Lättnaden sköljde över mej..!
Jag körde förbi idag där olyckan inträffade, blommor, minnessaker och ljus, allt ligger samlat vid roten av ett träd, trädet där liv släcktes...trädet där minnen nu brinner i form av ljus!

Sov i ro, ni unga människor!
Vi andra som finns kvar: Var rädda om varandra och krama om era älskade extra mycket varje dag!

Den mörkaste Alla Helgonadag på väldigt länge...

Kram till er alla envar,
/Caroline


Kommentarer
Postat av: pialialottapotta

Det är hemskt och ofattbart... JAg vill också tro att deär i Nangijala... I en körsbärsdal tillsammans...
Här hemma får familjen försöka leva vidare med allt vad det innebär... Tills de får mötas igen en dag!
Kram till dig vännen...
Pia

Postat av: Mika

Jag ryser i hela kroppen när jag läser inlägget...
Att livet skall vara så himla orättvist ibland, 4 unga människor??!! varför??!! Usch!!

Kram på er!
Mika

2006-11-05 @ 04:44:19
URL: http://famthonell.webblogg.se
Postat av: Millan69

Krama dina nära o kära, men vet juh aldrig när dom rycks bort.
man får berätta hur mycket man älskar varandra, gör jag ivf=)

Puss o kram o hälsa familja
millan

2006-11-06 @ 10:34:37
URL: http://millan69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback