Hysteri på arbetet!

Idag har det varit revision på jobb, dvs en massa människor som springer runt och kollar så att vi har aktuella arbetsinstruktioner, rent å snyggt, inget gammalt som står i hörnen och inte har någon ägare and so on.
Ungefär ALLA har varit helt hispiga nu inför detta. Vi har ett internt mål att jobba efter, som tex att jobba med ständiga förbättringar, ha grupper som utför vissa arbeten på olika områden, ansvarstagande osv, som kallas ***** Way. Detta har kommit mer eller mindre långt på olika avdelningar...på vår har det just startat, medan då vissa har kommit MYCKET långt på FLERA år. Det hemskaste som kunde hända idag var då att man inte kunde svara för det här målet och vad det innehåller. Så i torsdags fick vi samlat gruppen och fick en stressade genomgång om vad/hur vi skulle svara vid direkta frågor. :o/ He...jaja, ok liksom...om någon frågar mej vad  jag jobbar med och hur jag utför det får jag väl svara...konstigare är det inte! Stå och hitta på att vi går in på Intranätet och läser instruktioner...jo tjena, det har ALDRIG hänt!

Vår chef har haft små rosaröda cirklar på sina kinder hela dagen idag och städat och fejat runt som en galning! När slutligen vår avdelning skulle granskas, frågade han hur vi gjorde när vi rapporterade in gods, vi visade och han sa ok, tack och hej. Brevid sprang en ständigt leende, rödkindad chef...mymymy...vart månde det sluta!?!

For GOD sake! Jag har blivit kallad till POLITIET i Hbg för att göra svenskprovet! :o) Sketacoolt - första steget i sållandet efter blivande poliser...och där är jag med - shit vad coolt! :o)
På lördag är det högskoleprov...inte så käckt...men absolut nödvändigt för mej, annars är jag inte behörig...so...a woman's gotta do what a woman's go to do! Vässa pennan och skriva ja jäklar i havet!

D körde ju på en katt...trodde vi, men det visade sig vara en hare. Whatever, fanskapet har slagit itu halva Pishan undertill och nu får den åka in på verkstad IGEN! Man kan ju bli trött för mindre alltså! :o(

D åker till Rom på torsdag. Tack och lov att han inte var där idag...hemsk tunnelbaneolycka. HAn ska hälsa på en kompis som läser itelienska där nere och givetvis blir att kolla en SerieA match med Roma och idolen Totti! :o) Fy fasen vad spännande! 

Mitt spinningpass blev inställt i LA idag...jäkla skit...men jag skyndade mej att boka på hemmaplan och fick sprätta loss på hojen en timme. Mina ÖMMA lårbaksidor från lördagens maratonträning gav sig till känna och mjölksyran kom snart...men...skam den som ger sig! 

Ska kolla på serien Poliser på TV1 nu...passande ju ;o) men en superbra svensk serie som jag fastnat för! 

SeeYa!



 

Kommentarer
Postat av: Camilla

åå högsskoleprovet..avundas inte dig..det var det jävligaste jag gjort..men ett gott tips..kan du inte kryssa då för glatta livet...

Postat av: Karin

Gud vad jag skrattade (Louise också) när jag läste och berättade om din chefs rosaröda kinder. Han har inte varit hos oss ännu, och det verkar faktiskt som vi ska slippa.......skönt.....
Håller tummarna om svenskan och högskoleprovet.....krammen

2006-10-18 @ 12:58:48
URL: http://rachel99.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback