Partimöte i köket...

Ja, man skulle kunna tro att det är PRO som har möte i vårt kök. Medelåldern är ganska hög, låt säga 50+...men nåt pensionärsmöte är det icke tal om, utan ett möte av politiskt slag...partiet är det mest utstötta av andra partier, snabbast växande partiet i nv skåne i år och ett i folkmun kallat "missnöjeparti". Ja, ni kanske förstår vilket parti jag syftar på...min make är med i bygdens partiavdelning och utan barnvakt bjöd han till möte hos oss. Ja visst, jag var på annat möte + hade pass så inga problems för min del!

Lite saker jag kommit på under veckan:
*Min chef uppträder förvirrat.
*Lågt blodtryck ÄR farligt!
*Min mage slår backut när den får i sig friterade pommes.
*Det finns väldigt många överviktiga människor på Lalandia.
*En människa i min närhet verkar otroligt noggrann, men skenet bedrar sannerligen!
*
Ett vin som jag drack på Cypern för ca 10 år sedan dök upp på Bordershop i Puttgarden - en kartong med 6 buteljer inhandlades raskt!
*Jag gillar denna veckans upplägg...arbetsstart onsdag och arbetsslut fredag - strålande!
*Jag skulle vilja skicka Försäkringskassans telefonister på telefoncharmkurs - varför måste dom jämt låta så förbannat uttråkade??
*Om man inte får sina pengar från ovanstående statliga förtag på utbetalningsdag, kan man som jag idag ringa och sitta i telefonkö i 25 minuter, komma fram till en människa som låter som om han vill ta livet av alla i sin omgivning, fråga varför inte pengarna betalats ut, få svaret att "det är många som inte fått sina pengar", svara jaha...men jag undrar när mina är på väg, få svaret: "dom utbetalas på fredag". Jaha...så det är rena rama turen att jag inte la på min telefonköväntan och lät ärendet bero tills ersättningen slutligen utbetalades låt säga lagom till jul!?! Skärpning för bövelen, FK!!!
*
PRO mötet är slut och jag ska klämma en kanelbulle så här, dagen till ära! :o)

Åvårr and aooot!

Puss å kram - snart är det dax för JULAGRAN!! :oD


Kommentarer
Postat av: Annika@work

Att fundera på: Att det finns många överviktiga människor på Lalandia beror kanske på att deras magar INTE slår backut när dom får i sig friterade pommes. ;-)

2006-10-05 @ 13:16:58
Postat av: Camilla

oj då ... hos er händer det verkligen spännande saker...här är det mest kaos..ingen hinner städa...tvätta...bry sig om varandra...

Postat av: PiaLiaLotta Potta

Hehe, känns som jag kan bosätta mig på LaLandia,. HAr inte varit där nån gång... men ser att jag nog känt mig hemma där!!!

2006-10-11 @ 07:36:41
URL: http://pialialottapotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback