Snart en ny dag...

Här slitter jag mitt i natta och surfar. Tänkte ta igen lite inlägg som jag inte gjort på ett tag...ett tag var jag så jäkla aktiv, flera inlägg om dagen ibland - snacka om att vara inne i ett stim! ;o) Sällan blir det så nu, idag undantaget förstås!
Känner hur allt bara stressar på, tycker det är jobbigt. Har man skaffat sina små älskade söta barn för att de ska förvaras på dagis 7-16 varje dag och bara träffa mor och far i genomsnitt 3-4 timmar/dag. Fan, jag blir ledsen när jag tänker på att det verkligen så vi har det i vår familj...vill inte att det ska vara så. Vet att många andra har det så, men vill INTE att VI ska ha det så...vad att göra??? Pengarna måste ju rulla...inkomst krävs av oss båda...inkomst där en hel del går till barnomsorg...skit! Funderar på att ta f-pennig varje fredag. Har ett antal 60 kr dagar kvar att ta. Förlorar ca 2000 i månaden...men tjänar ju 240 kr på att stanna hemma...ja, sen blir det ju förstås skatt på det...skit!
Måste finna en bra lösning...snart!

Cyberträffen idag - NAJS! En glad nyhet är att det kommer en till bebis i mars utöver L:s som kommer i november, GRATTIS till K&C!
Var nästan hela gruppen, sånär som på en mamma och dotter. Dom har varit ganska osynliga ett tag, men jag hoppas de kommer tillbaka snart igen så att gänget blir komplett igen.
Pannkakor serverades, alla åt med god aptit! :o)
Familjen R stannade kvar en stund på kvällen för lite Lalandia-planering. Bara precis LÄNGTAR till nästa lördag, då vi styr kosan mot Rödby och stannar för bad och mys i 4 dagar! Ska verkligen bli gott!

Jahapp...så var det ny dag. I dag, söndag måste vi i väg och inhandla diverse plagg och annat till oss alla.
Pass kl 17 på hemmaplan, sedan söndagsmys eventuellt med stryktvätten...antiklimax...men someone's gotta do the dirty work...och det blev visst min lott.
Snart måndag igen...fy fasen vad tiden rusar på!

Vilket nattsuddarpladder det blev...*S*

Kram på er, wherever you are!

Kommentarer
Postat av: Camilla

djupt filosofisk min vän?
När jag var inne i den trallen med små barn o jobb..tänkte jag så här..att alla gör ju likadant..ungarna vet inget annat..de kan inte bli normala i vårt samhälle om de inte tillbringar minst 8 timmar på dagis..de får försprång till allt..tänk de barn som är hemma med sin mamma eller pappa tills de börjar skolan..de har aldrig lärt sig reglerna i en grupp..blyga... kan inte ta för sig... är faktiskt en del unerutvecklad pga avsaknad stimulans från andra barn o sina föräldrar...så idagens samhälle är din familj fullt normal..oroa inte dig..barn innnan dina har överlevt samhällsplaneringen...
Dina kids är helt underbara..bara så du vet

Postat av: gulanejlikan

för att bli en bra mamma måste man lämna bort sina barn. Med det menar jag kanske inte åtta timmar om dan men man måste få tid att hämta andan ibland och det gör man inte med barnen runt omkring. Jag kände precis som du när kidsen var små och har fortfarande ångest men det blev bra människor av dom ändå!

2006-09-24 @ 19:29:26
Postat av: PiaLiaLotta Potta

Usch ja! Inte e d roligt att vara ifrån dom så mycket! Själv hade jag ett tag mina på en avdelning där devarje dag påminde mig om hur ledsen min minsta var när de slog samman avdelningarna på kvällen och hur lääänge de var tvungna att vara på dagis... PUCKON! HAde man fått välja hade det ju inte varit heltid... men som ensamstående eller om man är en familj som vill leva i större än en sleden 2a i koppargården och ge barnen kvalite och upplevelser den tid de är hemma.... ja... då MÅSTE man ju jobba! Heltid... Båda!
Kramar om och gläds åt din Lalandiaresa! Såå skönt det hade varit!
Hihi!

2006-09-25 @ 03:36:35
URL: http://pialialottapotta.blogg.se
Postat av: MasterC

Tack mina söta vänner för era kloka ord, dom värmer i mitt hjärta!

Lots of hugs!!

2006-09-25 @ 11:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback