Hemma bra...men vädret borta var fan i mej BÄST!

Tjena folket!
Ja, så var man hemma i hemmets lugna vrå igen..
.Med ett plan som lyfte 07.00 från Las Palmas var det bara att masa sig upp kl 04. Transfer till flygplatsen 04.40...trööööött!! Kunde man sova på planet? Big NO NO. Gnällfiskärring i raden bakom som inte fick plats med sina ben...så synd då! Fick jag plats med mina jätteben? Nä...det fick jag sannerligen inte, inte i en bekväm ställning iaf. Kunde jag vara så vänlig att rätta upp sätena? Nä, det kan jag sannerligen inte - barnen sover och sätena framför mej är helt fällda, hur skulle jag få plats?? Mutter och tandgnissel i raden bakom...finnig tonårsdotter som rodnade när jag tittade på henne, torr morsa med kruspermanent och präktiga resekläder...fyfan, låt mej aldrig bli sådan! 
Kamraten A råkade ut för en likadan på utresan...dock inte samma människa...det finns alltså en hel hop sådana - så se upp där ute! Hahaha!!!

Annars har vi haft en otroligt härlig vecka som har bestått av sooool och baaad! Fick massor av tips från trogna GC resenärer, men hur soltörstig är man inte efter denna regntunga sommar? Tänk er då att komma till en underbart solig ö med gott om pooler...ligger man och far till olika ställen då? Nä...man softar och har det gott på plats! Ahhh...det var värt varenda krona! Men ack vad tiden for iväg...dessutom blev vi försenade 8h och 5 min...så istället för utresa kl 14.20, blev det 22.25...kasst! Men, jag har precis blivit kompenserad med lite grann genom hemförsäkringen...ska se om det finns fler ställen att tanka in lite stålar på...hehehe!
Vi kommer säkert att återkomma till hotellet, fick ju värsta rummet med värsta markbalkongen och precis brevid en lekplats! Kanon när man utan problem minns vilket rumsnr man hade! ;o)
Min nya favoritmat är King Prawns Kebab och ser ut så här:

Något som oxå smakade så in i bombens gott var det här:

Det är en vegetarisk Fajita - muuuuumsich!
Till det tar man gärna en butelj med det här:


Semester för mej är att lata sig, njuta av att kunna varva ner, se familjen må ypperligt, ta hand om varandra...då är det gott! Jag tog hand om mej själv och fick gjort lite manikyr vid poolen för 25 Euro - här har ni resultatet:


E tappade äntligen sin lösa tand, nr 2 i ordningen. När hon tappade den första var det en lätt traumatisk upplevelse...som alla ungar blir hon rädd och orolig när det blöder och det GÖR det ju när tänder ska tappas! Denna gången skakade en tös en flaska och slant så E med tand och allt kom emellan och fick en smäll på läppen...det blödde från munnen...tanden var ännu lösare...E var stressad...-Hur får man det att sluta blöda, grät hon...ja, man tar bort tanden och det berättade jag...till sist gav hon med sig och lät mej vrida ut tanden...stolt och lycklig visade hon upp hålet efter tanden!

Nr 1 såg ut såhär:

Givetvis kom den spanska senorita tandfen och hälsade på under natten! :o)

Nu är det en veckas semester kvar och då ska jag jobba lite med MK under kvällarna. Till helgen ska jag till GBG på stort seminarie med Awards Night 2 dagar! Wooohoo - gissa om det ska bli spännande!

SeeYa folks!
Kram C

Kommentarer
Postat av: camilla

Välkommen tillbaka..har tänkt på dig..o hoppas verkligen du har njutit av dina dagar i spanien...kramen..

2007-08-17 @ 18:09:12
Postat av: Theresian

Hörde från Family R att Ni haft det gott på alla sätt. Jag är avundsjuk, det erkänns. Njut nu av sista ledigheten innan jobbet drar igång!

Postat av: Micke

Tandfen är ju som bekant internationell!! :)

2007-08-18 @ 15:39:00
URL: http://beckfjall1.blogg.se
Postat av: Propp

Hoppas du vilat upp dig ordentligt så du orkar med allt jobb i GBG...

2007-08-19 @ 20:04:12
URL: http://propps.blogg.se
Postat av: camilla

Simpe kommer hem igen så fort tikarna slutat löpa..han är hos Emmy..har inte Rickard sagt det?..han brukar träffa henne när han e ute o vallar er hund...
Tänkte titta in en dag... innan du börjar jobba igen... blev erbjuden ett jobb men tackade nej..vansinnigt kanske..men känner att jag inte pallar just nu...

2007-08-20 @ 12:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback