Till ängeln där uppe

Idag har jag, via en annan blogg som jag läst mycket i, läst ett inlägg som gjorde att hela jag skakar av gråt. En liten underbar prinsessa har fått lämna jorden och idag blivit en ängel. På mindre än ett år har en familj slagits sönder pga något så vidrigt som cancer. En vidrig, äcklig, listig och slug sjukdom som biter sig fast och förstör.
Mina tankar går till de som finns kvar. Ingen förälder ska behöva uppleva något sådant som de har genomlidit!
Jag är verkligen fed up på mitt jobb, men våran julklapp i år bestod av en skål från Orrefors fylld med godis och en lapp där det stod att vi alla bidragit till Barncancerfonden. Jag frågade vår personalchef hur mycket som gått dit per person och det var 40:-/anställd. Vi är omkring 500st anställda. Och...i denna stund är jag faktiskt stolt över vårt företag som tog ett sådant klokt initiativ! Nästa år får de gärna skippa klappen och ge hela det värdet till Barncancerfonden istället!

Sov gott du fina lilla flicka och titta till din mamma och pappa då och då!

Var rädda om varandra!
Kram C



Kommentarer
Postat av: Mika & Ellen

Får en klump när jag läser ditt inlägg, fy f*n för denna vidriga sjukdom som drabbar unga som gamla.

Njut av livet! Krama dina närmaste en extra ggn!!
Kram o GOD JUL O GOTT NYTT 2008 fr Prag....

Marika, Hasse, Johan, Emil o Ellen

Postat av: Annika

Hej Vännen,

Visst är det en lömsk j-vla sjukdom som man bara skulle vilja skicka långt, långt ut i rymden.

Som storasyster till en kille med guldhjärta kan jag berätta att Brandkåren i Krstd skänker hela överskottet från brandmannakalendern till de cancersjuka barnen på Krstds sjukhus i form av julklappar och en check. Kolla bilden. Förutom brorsan är även Ewa Westling (från HippHipp) med på bilden ;-) *stolt*

http://www.kristianstadsbladet.se/article/20071221/KRISTIANSTAD/284204877/1338

PS! Jag fick besked på min biopsi idag att allt var ok i bröstet. Mammografin och ultraljudet fick jag besked på direkt men biopsin dröjde drygt en vecka. Det har varit en tung väntan men blev den bästa julklappen!! ;-)

Postat av: quarter

Cancer suger!!!!

2007-12-22 @ 07:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback