Äh...idag är det väl inte så farligt...

...tänkte jag när jag tittade ut genom fönstret. Snön låg förstås kvar och det var ett par minus, men annars så vinden ut att ha mojnat. Jag hade ju ett par ärenden att uträtta idag på min lediga dag tillsammans med kottarna. Tropikariet var uteslutet, men barnen hade klipptid i LA och jag skulle inom jobb och lämna pengar till vårt V75, handla lite...egentligen var tanken CityGross i Hyllinge...men no thanks - ingen körning norrut för mej idag!
Jahapp, satte oss i bilen och for iväg...ojojoj säger jag bara...om det var läskigt att köra idag, hur i H var det då igår?? Vägen från Svalöv leder till en större väg, nr 17, man kör väl en 7km på den innan man kommer ut  på väg 17...det tog sin tid vill jag lova! Vägen lligger som så att det är åkrar på vardera sida och landskapet är flackt så här snackar vi fygande snö och vallar! Shit...det såg nästan ut som en konsert med kolsyrerök som gled över vägen! Plötsligt kom en sträcka med ett par dm packad snö...ooops, sakta in och köra på hög växel över en biten...konsertrök igen...packat igen...osv...redan här kände jag...faaan...var det här så klokt egentligen?? 
Jaja, det blir väl bättre på stora vägen, nr 17...well....inte riktigt så faktiskt...jag menar bara för att jag kom till den vägen slutade det ju inte att blåsa precis...hur kunde jag tro något sådant?? Nä, det var samma fenomen där...konsertrök bladat med packad snö. Skillnade var väl den satans Audin som låg och tryckte mej i ändan för att helt vansinnigt köra om så fort det blev ledigt i motgående körfält...idiot! Det är fanimej sådana som ska ligga i gropen ett par km längre fram...! Hmmrrrphh!
Ett par hundra meter innan man kör in på rakan mot LA kommer en högersväng...där var det jäkligt tufft att komma förbi. Packad snö till MAX!
Såja, äntligen framme´hos frissan. Barnen blev fina, O med grön spray  i håret och E med röd och gul spray i håret. Så fort de var klara for de bakom disken och plockade fram varsin klubba! Hahaha, jag sa till frissan...jojo, dom har ju varit här förr! ;o)
Ner på Grossan och bunkra på lite, ner på jobb och betala hästarna. Sedan på G hem igen...shit...genom den där vallen där det var packat som F...ruggigt värre, sedan inom A-torp för att skotta, vidare till Svalöv bland konsertrök och packad snö...
In med alla varor , ungar och extra varma kläder som vi tagit med OM något skulle hända. Under tiden jag packade upp varorna hade jag P4 på och de liokala sändningarna. Dom bryter ju hela tiden för info om läget på vägarna och så gjordes nu oxå...sträckan vid svängen in till LA...där var det tvärstopp nu...två lastbilar hade kört fast oh det var helt stopp i trafiken! Huu, jag blev lite skakis och VÄLDIGT glad att vara HEMMA! Jag säger bara: Lyssna och respektera det som sägs på trafikradion - dom har STENKOLL! 
Usch, så liten man är när naturens kraft sätter i!

Well well, här är det fredagsmys med Let's Dance. E har bestämt middag och det blev överraskningen TACO! Jag är GANSKA trött på tack, medan E tycker att det är det gooodaste som finns! så...det blir att offra sig för donnan. ;o)
R har meddelat att han itne kommer hem på ett tag...han har ju jour och ja...vädret gör att han har liiiiite att göra just nu om man säger så!
D hade för sig att köra till LA men elaka modern förbjöd honom att ens fundera på att ta en bil! Kontentan: Han tar bussen istället. Jahapp...hoppas den går då, men det gjorde den visst.
Vi får se hur det blir med partajet här i morgon. De flesta gästerna kommer ju från LA...hmm, undrar om de kan ta sig därifrån...vi får väl se...

Nähäpp, dax att börja fixa lite här hemma!

SeeYa!
Ta det kallt!

Kommentarer
Postat av: PiaLiaLottaPotta

Hugali vad modigt att ge sig ut! Men jag har förstått att läget e något bättre om man bara tar sig ut från gården här!
Nu är det bara två dagar tills herrskapet kommer hem, hoppas det ser lite bättre ut på vägarna då, så de slipper promenera upp från Tågarp med all packning! Kram på dig vännen och jag håller tummen för att era gäster kan ta sig ut imorgon!

Postat av: Marika

Säger detsamma som ovan...vad modigt gjort att ge sig ut i den snöyran....jisses!!!

Hmmm undrar hur det kommer gå för mig att börja vänja sig att köra i snö igen..*ha ha* Nu har jag ju kört vänstertrafik i snart 3 år och INGEN snö så längt ögat kan nå!!!! *S* den du!!!!

Kram o trevlig helg!!!
Marika

2007-02-24 @ 08:39:31
URL: http://famthonell.webblogg.se
Postat av: Nilla

Är det till London han ska? Vad ska han göra där igen? Har han inte precis varit där eller? Det är iaf klokt att vänta till måndag. I morgon kommer det regn sägs det, regn på packad snö kan bli lagom kul... då flyger (fyger) det iaf inte mer. Ha en trevlig kväll med dina gäster. Själv jobbar jag denna helg så jag kan unna mig en resa eller så nån helg. Kramiz!

2007-02-24 @ 11:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback