Finns inte en chans...

Det var verkligen längesedan man var med om ett sådant här snökaos!
Det finns inte en chans för mej att komma i väg till jobb idag, vilket iofs är ganska skönt...*L*
För det första blåser det rejält, vilket innebär att det blivit drivor överallt, för det andra kommer jag inte ens ut från området eftersom vägarna inte hunnit bli plogade ännu, för det tredje varnar media för att ge sig av ut på vägarna, för det fjärde har det inträffat ca 200 st olyckor i södra Sverige sedan i går! Huuu, nä minsann...vi håller oss hemmavid!
Jag har tänt en brasa i källaren, ungarna kollar på Nickolodean, en annan ungen är inte allt för glad...hans mor vägrade köra till Sturup i gårvkäll när det var som värst på vägarna...D blev besviken, hans plan skulle lyfta 22,30 och enligt Sturups hemsida gick trafiken som vanligt...men hur i H ska man kunna ta sig ner dit i detta väder...? Nä, jag sa til D att vifår avvakta ett par dagar och så får vi se hur vädret ter sig, därefter blir det att boka biljett. Han blev såklart besviken och lite sur, men insåg snart omöjligheten att ge sig av.
I morgon är vi lediga och det är klippdax för ungarna, därefter ska vi till HBG ochTropikariet för att titta på lite exotiska djur. Sedan väntar CityGross för uppbunkring av ett och annat. Det känns som om typ SLLT är slut i skåp och skafferi! :-O
På lördag ska jag ha träff med mina gamla fotbollsdamer. Vi ska köra ett spinnningpass och sedan fylla på kaloriförlusten med pizza! ;o) Eventuellt utgång därefter, men jag får stanna hemma pga R:s jour.
På lördag firar vi oxå min söta, fina mors 65 års dag. Dock på olika delar i världen...hon på Cypern och vi andra här hemma! Hon ringde precis och berättade att när dom åt frukost på balkongen såg dom på TV vilket oväder vi hade här hemma...hmmm, snacka om kontraster! Mmmm, jag tycker det är helt underbart att de tar vara på sin tid och njuter riktigt ordentligt av sin lediga tid och av varandra - det är dom väl värda!! :o)

Ja, den största besvikelsen när det gäller polisutb. har lagt sig, men det känns fortfarande väldigt trist. Jag har mina funderingar på ett par håll....vi får se åt vilket håll det drar mest.

Ha det gott friends and musiclovers!
Kram C

Kommentarer
Postat av: Nilla

Ja du...Skåne har stannat av idag. Tur att man inte behöver iväg. Jag tycker det var klokt av dig att stanna hemma idag. Du som annars har sån kondis kunde kanske tagit skidorna till jobb. Sett det som ett träningspass...ha ha ha. Njut av dagen tillsammans med dina barn, se det som en gåva från ovan. *ler* Kramiz!

Postat av: Millan69

Hoppas att du får det trevligt i helgen

Kramen o klappen
Millan m familj

2007-02-22 @ 13:06:54
URL: http://millan69.blogg.se
Postat av: PiaLiaLottaPotta

Tjohoo! JAdu... snö i massor. Stackars D, men han kommer ju iväg så småningom. JAg hann aldrig skriva om mia bravader igår, så jag får nog knappa ner en liten blogg nu! (Om jag nu KAN skriva LITE! Låter myspys med öppen brasa... Jag o Paulo satt här o kolla skräckfilm hela kvällen igår! Hugali, jag lät mig övertaas, gillar ju inte såna egentligen. Men det var inte SÅÅ farligt... Saw och Saw II. Dom var bra minsann!
Kram på dig och följ Nillas råd. NJUT med kidsen! Så får vi väl se om det blir nån möjlighet att ta sig iväg till krokofanter och snokar imorgon!

2007-02-22 @ 13:32:48
URL: http://pialialottapotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback