Just another monday...

Ja, så var det måndag igen. Helgen har flugit förbi och en ny vecka har börjat. Veckan som gick blev positiv för min del iom beskedet om att jag gick vidare i utvalsprocessen till polisutb. Det gladde mej tom så mycket att mitt halsont som startade i torsdags dövades! ;o)
Det halsonda har förflyttat sig till bröstet och nu besitter jag en lagom käck retlig torrhosta...inte så kontigt kanske då min lille loppa O jämt sover i mammas säng och vi vet ju alla vad ett dagisbarn är kapabel att dra hem när det gäller baciller...*host, host i mammas nuna*

Vi är ju ett par stycken som tippar hästar på jobb. När onsdagen kommer har vi en kvällstidning från tisdagen och min morgontidning och spekulerar i hur den kommande V75-raden kan se ut. Många gånger är vi ju minst miljonärer när vi går hem för helg...för att på måndagen analysera vad det var som gick fel...denna omgången också!?!
En i gänget är väldigt intresserad och har tidigare varit delägare i en häst, medan vi andra har mer eller mindre intresse i spelet. Vissa betalar sin andel, men vi är 3 st som försöker klura och läsa oss till den unika vinstbongen...med inte så stor framgång...än sålänge iaf! *S* Men det är ju också så, att spelar man inte, så kan man heller inte vinna!! En tröst är att vi hade fler rätt förra lördagen när utdelningen på 7 rätt var 10 miljoner än denna gången då utdelningen låg run 21 tusen...alltid något att trösta sig med när det skiter sig! Hahahahaha!

Idag fick jag en helt underbar ljudfil skickad till min telefon. Det är en ringsignal med ljud som en polisradio! :-O Den har jag sparat och har som sms-signal nu. Min svägerska var på värsta messhumöret idag, så den där signalen har ljudit flera gånger på jobb idag och varje gång har jag börjat garva! Hahaha, cop-wannabe - that's me! ;o)


D kom i natt hem från London. Han har haft det bra, kolalt fotboll, promenixat på Oxford/Bond/Carnabystreet och shoppat. En seeeg unge att dra upp i morse ur sängen, ingen sömn på hela natten och sedan upp för en ny arbetsvecka...dessutom en jetlag på en hel timme...poor baby! ;o)  Just nu sitter han och sover i soffan här brevid!


Vi var och tittade på kamraten C:s ursöta valpar och dom kör operation övertalning på mej för att vi ska ta en valp...men NO-NO bigtime!! Icke sa nicke - vill inte, hur söta den än är! Vi hälsar på hos E istället när hon och hennes valp flyttar till byn. Min fröken E är lyrisk när det gäller valparna. Hon lyfter en efter en och kelar och myser med dom. Hon är en sann djurvän, till skillnad från hennes bror och mor också för den delen...


Nähäpp hörrni ni ni - nock med skitsnacket!

SeeYa! 


Kommentarer
Postat av: camilla a

ja du din E är totalt såld på mina valpar..hon får gå hem till min E o valla Ebba...hehe..tack för titten...Prilla kommer på onsdag ...du vet vad...kan du så kan du...love U

Postat av: camilla a

ja du din E är totalt såld på mina valpar..hon får gå hem till min E o valla Ebba...hehe..tack för titten...Prilla kommer på onsdag ...du vet vad...kan du så kan du...love U

2007-02-05 @ 20:56:05
URL: http://quarter65.blogg.se
Postat av: PiaLiaLottaPotta

Hehe! JA nu fick du ett par "filer" till till din telefon! Haha!
JAg har lagt in lite söta valpbilder med E och O i min bilddagbok! Kram sålänge!

2007-02-05 @ 21:40:50
URL: http://pialialottapotta.blogg.se
Postat av: Nilla

Vi får väl hoppas att ni vinner något på ert tippande. Själv är jag alldeles för snål för att tro på turen. Pengar får man nog kämpa mer för...he hehe. Valparna är söta, jag håller med dig att här blir inte heller någon valp.

2007-02-06 @ 17:43:15
URL: http://syrrans.blogg.se
Postat av: Lind@n

Hej!
Jo jag är hemma men har ett besök inbokat på förmiddagen och på eftermiddagen så har jag rätt mkt att stå inför helgen då vi ska på bröllop. Kan vi ta det nästa vecka?
Kram L

2007-02-07 @ 11:55:26
URL: http://asplund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback