Jamen tjena!

Här har det varit stiltje i flera veckor nu! Har verkligen inte haft tid att spendera något vidare i datorväg. Allt far på i en otrolig fart! Är det inte det ena så är det det andra!

Landskronakarneval har det varit. Som vanligt blev det uppehåll i det annars regniga skånelannet. Det är något magiskt med karneval och väder...hur jävligt och grått det än verkar, spricker det jämt upp i dagarna 3 och då är det förstås karneval! Hmmm....med det kan man ju tycka att det borde vara karneval JÄMT!
Well, spenderade faktiskt inte allt för mycket tid på karnevalen, nån timme på torsdagen då vi varit hos PLLP. Var tvungen att checka min stooore bebis och ja, mycket riktigt hittade man honom på stamkrogen Tycho. Alla hans kompisar berättade för mej att dom var kära i mej, mamma Dennis! Hahahaha - sicka stjärnor!
Lördagen var vi inne och åkte karuseller med kottarna. Dom blev nöjda och glada. Åt världens godaste grillspett vid hamnen och kollade lite på karnevalståget.

Har jobbat fram tills i fredags då jag är föräldraledig...därefter följer nu FYYYYYRA veckor med efterlängtad semester!!! Phuuuuua - hur gott ska inte det bli!?!?
Har ju bokat en vecka på Gran Canaria som vi mer än väl törstar efter att få komma i väg till! Måtte vi få sol och bad i en hel vecka nu! Familjen R som vi brukar åka till Lalandia med joinar oss på holmarna...ja eller vi joinar dom eftersom det var dom som föreslog att vi skulle titta på det resmålet som dom skulle iväg på! Ahhh, nu blir det bamseklubben till kottarna och Frösen Maggan under parasollet till mor! NAJS!!!

Var ju på konsert med The Ark, Timbuk och Sahara Hotnights oxå på Sofiero för ett tag sen. Syrran och jag kände oss präktiga i gummistövlar och öronproppar! Hahaha, de sistnämda använde vi inte, men gummipjucken satt ju på hela kvällen! Timbuk var bäst - glädje i uppträdet, inget kändes inövat, spontanitet och framför allt ett jäkla bra ös! Arkarna var hotta, mmm...Ola Salo ÄGER scen och fullkomligt älskar att skaka röv! Ja...han gör det förbannat bra oxå! Hotnights var oxå bra, men rätt tama...gillar att dom kör duktigt höga brallor!
Avslutet med Arks Prayer för the weekend tillsammans med Timbuk var mer än FETT!!! Jiiiiisös - jag får gåshud!
På hemvägen var jag så kissnödig att jag höll på att sprängas! När jag lämnat syster J körde jag småvägar hem och tvärnitade i ett dike och där...pppppppppppppppppppsssssssssssssssssss.....ahhhhhh, vilken förlösande känsla...jag satt hur länge som helst! ;o)

En annan rolig sak är att syster J med familj flyttar till byn! Härligt att vara så nära varandra! Det blir tillträde nu i augusti - SKOOOJ!!!

I fredags var vi i GBG och Liseberg med en annan familj. Vi åkte hejvilt! Liseberg är verkligen min favoritnöjespark - där finns ju allt! Både E och O åkte Flumride, tänk att vara 3 och 5 år och åka Flummisen! Wow - då är man kung! E var med i Lisebergsbanan...men se den var nog i vassanste laget för henne! Hon var knäpptyst, medan hennes mor fullkomligt vrååååålade sig igenom hela resan!
Vi vuxna hade siktet inställt på 2 saker; Balder och Kanonen. Balder...my god! Alltså ni ver hur en vinkel på 90grader ser ut...ja, detta stupet var 70 grader!!! Fy faaaan! Det var GALET! Jag vrålade hela den resan oxå!
Sen var det Kanonen...jo, där skjöts man som ur en kanon, typ 0-100 på en bråkdels sekund! Därefter följde en vanisinnesfärd upp och ner, stup, loop...you name it! Helsike vad roligt det var!!!
Ja, Liseberg är bara BÄST, men så ligger det ju på bästkusten oxå! :o)

Well, vi ses hörni!
Ha det gott!

Kram C

Kommentarer
Postat av: Millan69

usch, du e juh inte klok *asg*
Ha en underbart skön semester, o tänk på mej nu när jag jobbar för fullt =(
Kramen o klappen
M

Postat av: Lind@n

Kul att se att du vaknat till liv igen vännen!
Hoppas du får en skön semester och att du håller vad du lovat angående solen! Kram

2007-07-29 @ 19:39:43
URL: http://asplund.blogg.se
Postat av: Mika

Visst e Liseberg bara så kul!! var där igår jag,Hasse, Johan o Ellen och kusin O(Emil var med mormor o morfar i bil på väg upp till Klövsjö).
Full fart HELA tiden, görasköjj....
Ha en kanonsemeser nu...
Kram
Mika

2007-07-30 @ 10:14:55
URL: http://famthonell.webblogg.se
Postat av: camilla

så gött min vän att du njuter av ditt liv..ringde dig idag..vilken vecka är det ni ska utomlandets..tänkte vi kunde tillbringa lite tid med varandra ngnstans nu när du ändå har semester...kram C

2007-07-30 @ 19:46:46
URL: http://quarter65.bloggspace.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback