Förkyld...

Japp, här sitter man och snorar...otrolig synd om mej!
Kände redan i torsdags att halsen började ömma. Shit, inte halsfluss väl för tusan, tänkte jag. Ajajaj i halsen på fredagen oxå. Mötte chefen i affären på em,  ett viss tumult hade inträffat på jobb på fredagen och jag kunde väl eg. vänta mej en konfrontation från honom...men icke. Nähä...jag var iaf beredd med näbbar och klor. Fick istället på omvägar höra att allt var min kollegas "fel" - men...nä...skulle inte tro det. Kan man inte hålla reda på 16 personers närvaro/frånvaro undrar jag om man eg ska ha personal?
Ja jösses...det är inte lätt att klä sig i för stora skor.
Min kollega i MK och på kräkjobbet kom tillbaka igår efter att ha kollapsat för ca en månad sedan, stannade ett par timmar, ringde sin läkare och blev sjukskriven till mitten av augusti. Ja, tror fan det, så misskött som stället är!!
Jag stannar hemma med mina nysningar, rinnande näsa och ögon hela veckan.Finns inte en chans at jag närmarmej jobb i detta skicket. Får nog tyvärr omboka en klass i morgonkväll...det är ju värre förstås...vill ju gärna, men det ser inte bra ut att stå och snörvla och visa hudvård samtidigt.

Skolavslutning på onsdag, sommarfest därefter - härligt!
På fredag firar vi midsommar med goda vänner. Vädret måste ju bara bli bättre...inte vill vi ha regn när det är midsommar inte!

Kollade lite filmer igår; Underbara Älskade - mycket bra! Och Marie Antoinette - sådär bra...ville se mer von Fersen och saknade historiken i filmen. Men det var väl inte det filmen skulle handla om, så lite besvikelse där faktiskt...

Köpte nya fina sommarblommor i helgen. Var helt däckad i lördddags...sov till 12,30??? Det har inte hänt sen jag var tonåring! Kanska är på väg in i en tonårsperiod igen?? Hahaha! Men i söndags var jag något piggare, så då åkte blommorna i krukor och allt blev finfint! Saknar dock lite krukor, så det måste inhandlas. Under söndagen eskalerade förkylningen från ett par nysningar till fullständigt Niagarafall från ögonoch näsa...ja inklusive 10-12 nysnignar på raken! Jiiisööös!

Well hörni!
Ha det nu alldeles underbart idag!
Love rules!
 

Kommentarer
Postat av: Theresian

KRYA PÅ DIG!
Knodden hälsar
;)

Postat av: Mika

Heeeej!!
Sjuk?? usch! Krya på dig hojjtar vi nere ifrån Prag!!
Är inne och läser här hos dig, men är dålig att skriva kommentarer, usch på mig! men lycka till med MK o allt! o ha en härlig sommar!! Kram
Mika

2007-06-19 @ 12:58:35
URL: http://famthonell.webblogg.se
Postat av: camilla

Krya på dig min vän..o ha inte dåligt samvete för att du inte är på kräkjobbet...det är inte värt att ha dåligt samvete för..kramisen...

2007-06-20 @ 07:44:40
URL: http://quarter65.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback