Hemvändardagen

I tisdags var jag på mitt stammis-ställe och hämtade hem sötaste föräldrarna efter deras 10 veckorstripp på Cypern. Planet skulle landa 15,15, men var försenat till 15,40. Jag satt å mumsade på en latte och en jättemuffin sålänge...;o)
Känslan av att veta att planet landat och att nedanför skylten och bakom skjutdörrarna
finns mina älskade och här står man ett par meter från varandra utan att veta när ögonblocket kommer när man ser varandra för första gången på väääldigt länge...
Plötsligt öppnas dörren och hjärtat skuttar till, nähä...inte dom....dörren öppnas 5-10ggr utan att det är dom...men plötsligt......tittut! Där är dom ju!!

Blickarna letar frenetiskt efter en nuna att känna igen och där fastnade blicken på dottern!  Min moja, min moja!! Min far, min far!! Ojojoj, kramkalas utan dess like följde! En och annan glädjetår följde naturligtvis...jag är ju så blödig och det syns varifrån det kommer på nästa bild...;o)  Lite suddigt, men det är nog mina glädjetårar! ;o)
Ojojoj, sen bar det ut i den skånska blåsten...annat än den goa Cypernvärmen!


En dryg timmes hemfärd och där fortsatte kramkalaset, syster J och lilla E kom precis i rätt tid för kraming av hemkomna  resenärer!  Och så här glad blev O när han öppnade dörren och såg vem det var som kommit hem:


Via mail hade det från Cypern beställts lax från Landskornas bästa rökeri...mmmm, whiskeykryddad lax...*sllllurp*, potatisgratäng från ICA affären i Svalöv...en gudomlig sak som är MEGAGOD!! Köttbullar till barnen och en god sallad till det:

Mmmm, en god middag tillsammans efter lång tid ifrån varandra! Kan det bli bättre!?!

Det är underbart att ha sötaste föräldrarna hemma igen, även om jag unnar dem att resa och göra en massa mysigt och skoj tillsammans...men att ha dem på hemmaplan är ändå bäst! :o)

Tjena!


Kommentarer
Postat av: PiaLiaLottaPotta

Hääärligt att ha dom hemma igen va!? Dum fråga! Hihi! Hon är såå himla söt din mamma!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback