I'm on the road again...

Så...nu är jag så fed up på mitt jobb så nu har jag anmält mej till utbildning och ansökt om tjänstledighet fr o m september 07 t om  juni 08. Jag står i kö till floristutbildning i Oxie, Malmö med start i september. Kön kan komma att röra på sig i slutet av maj, men om de 16 platser redan är upptagna då, står jag bland de 16 "ordinarie" där starten är i februari 08. Hur najs är det här på en skala!?! Jag bara undrar alltså!! ;o) Länk till skolan: www.isbs.se

Häromdagen var jag hos min väninnas dotter på besök. Hon har flyttat till sin allra första lägenhet! Minns ni hur känslan var? Wow...det här är MITT hem! JAG bestämmer! Ängslan över räkningar, oroligheten inför första tvättstugebesöket, va?? har jag inget SOCKER hemma??? ...and so on...hehehe, men gött var det att komma hemifrån! Det minns man ju...kan ju bara säga att när man sitter här med en unge på vift känns det inte lika gött...
Vad jag skulle säga var egentligen det att jag är så solt och så lyckligt lottad att jag har en underbar vän som tänker på mej och de mina när hon är på semester flera HUNDRA mil hemifrån och har varit så söt och köpt fiiina presenter till mej och mina barn! Min lycka är att ha en sådan fantastisk vän med ett sådant stort hjärta! Stora kramen till dej, du vet vem DU är! :o)

I veckan har jag haft klädespartaj, min vän Izabell var här och visade en fantastisk kollektion och jag blev 4-siffrigt kronor fattigare! Länk till deras ljuvliga retrokläder: www.meandi.se Very very nice!

Annars är jag GLAD att Brandeby äntligen åkte ur Let's Dance! Nu kan man börja kalla det här för tävling! De som är kvar är ju av en kaliber som sällan skådats! Fy fasen vad bra dom var i går! Tobbe Trollakarl...jag är mållös!
Det ska bli ett sant nöje att övervaka finalen! :o)

Idag har vi varit på trippelkalas hos svägerskan med två kusinbarn. God mat och trevligt sällskap! Punchtårta á la svärmor som man inte skojar med! *mumsigt*

På måndag är det dags att hämta hem Cypernresenärerna på Sturup! Det har gått 2,5 månader sedan de for i väg och jag längtar verkligen jättemycket efter dom - sötaste mom och dad! Jag är övertygad om att dom kommer att göra denna trippen om och om igen! Och jag är den första att skriva på att DET SKA DOM GÖRA! Tänk vad göttigt att sitta i 20 gradig värme och bara vara med en bok, en kopp kaffe och bara njuta av livet! Ahhh, så underbart!

Well folket, hoppas ni har en underbar lördagskväll!
SeeYa in space!



Kommentarer
Postat av: Camilla

du är snäll som städar till din parents...grattis till ditt val av utbildning..du kan ju få stajla om i mina karmar sen..haha...är kass på blommor..har bara sånna som tål lång uttorkning..
Kramar till min vän..från din vän...

Postat av: Lind@n

Vad kul med florist!! Jag säger som CAmilla du får stajla hos mig med!!!
KRam

2007-03-19 @ 19:09:10
URL: http://asplund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback