Helomvändning på dagen!

Sällan blir saker som man tänkt sig, som idag tex.
Vi skulle ett helt gäng med familjer till Skånes Djurpark. Vi kommer från lite olika håll i Skåne, så mitt i Skåne ligger djurparken och där brukar vi lägga en träff varje vår. Idag kom den dagen...idag kom oxå världens ösregn in över Bohuslän och Skåne. Ja, jag är ju inte precis den sortens människor som anammar klyschan : "Det finns inget dåligt väder...bara dåliga kläder" Något av det fånigaste jag kan höra! Visst skitkul att stå och huttra i regnet, försöka tända en engångsgrill, hålla resten av ingredienserna torra och sist men inte minst; vara en glad och god förälder/kamrat/fru...BIG NO NO!!! Jag vägrar utsätta mej för det!
Nu var det så att backupen skulle vara att vi ge oss av till en familj i Dösjebro, ett par mil härifrån. Men...min rara Peugeot mår inte bra...låter konstigt när man kopplar...måste på verkstad. Maken min hade redan bestämt annat när han insåg att det inte blev djurpark...så hans raggarvolvo fanns inte tillgänglig heller...nähäpp, bara att stanna hemma då! Men då kom kamrat A med den lysande idén att ses här hos mej! Och så blev det - fika, snack och lek i Svalöv! Najs!

Annars hade jag en klass på 3 personer igår, inköp gjordes för 3000:- vilket innebär ½ av det till mej! :o)

Under loppet av 4 timmar idag hade jag ångest som heter duga!
Jag satt och lattjade på resesidor igår på nätet. Fyllde i lite förslag och skickade iväg. Spännande! Vi planerar att ev komma iväg i augusti på charter. Vill veta vad priserna ligger på ungefär.
Döm av min förvåning när jag idag mottager mail från resebolaget om BOKNING! Hjäääääälp!!! JAg har för FAN inte bokat!!! JAg ville ju bara ha ett kostnadesförslag!!! 4 personer till Rodhos i augusti: Nästan 18.000:-, batalas senast den 29 maj! Jo, tjena!!!
Fick ringt Apollo...gråtfärdig berättade jag om mitt misstag...tjejen lugnade mej direkt och meddelade att det vara bara att avboka - THANK GOD!!! Helsike vad stressad jag var där ett tag! :oP
Nä, det blir ett snack med resebyrån ÖGA mot ÖGA när beställningen ska göras! Det är en sak som är biff!

Ha en underbar lördagskväll!

Rock on!

Kommentarer
Postat av: camilla

HÄrligt med extra pengar...grattis min tös... o när det gäller resa...så var det ju tur att du kunde avboka...haha...stackars dig...
Vi ska oxå på en tripp i oktober...men har inte bestämt var ännu...

Postat av: Propp

Ha, världen är liten. I Dösjebro bor en av mina bäste vänners lillebror! Han heter Anders. Och i skolan där går en annan av mina bästa vänners barnbarn.

2007-05-27 @ 17:11:50
URL: http://propps.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback