Man lär sig något nytt varje dag heter det ju...

Idag har tex Olle lärt sig att cykla utan stödhjul, vips sådär bara! Superduktigt! Det blev att montera av stödisarna så snart vi kom hem från min spinning...och nej, jag har heller inte stödhjul då jag spinnar. ;o)

***

För det andra har jag idag lärt mej att man inte ska ge sig på våghalsiga saker på firmafest. Det kan som i detta fallet (hehe, fyndigt - ni kommer att förstå sen...) leda till ett brutet ben! :-O
Jo visst, så slutade fredagskvällen för en arbetskamrat. Manne i fråga är ganska känd för att dra in ganska mycket alkohol på fester. Det är inte ovanligt att man hittar honom på div ställen under festkvällen...som tex sovandes under bord eller i blomkrukor...ja, det blir ofta för mycket helt enkelt.
Festan hölls på Citadellområdet och det finns två broar in på området som går över vallgraven. Den längre sträckan var öppen, medan den kortare sträckan var stängd. Det sistnämda noterades av de flesta först vid ankomst av just den bron. Ett gäng orkade helt enkelt inte traska runt om för att komma ut, utan klättrade över en ganska rejäl grind...så oxå mannen i fråga. Det var bara det att när han hoppade neråt föll han så olyckligt att benet bröts...på 3 ställen fick jag höra idag. Ajjjjj!!!
Summa sumarum: När spriten går in, går vettet ur - inget nytt precis, men ack så klokt!

***

Mmm, två saker av lärdom idag.
Nu blir det dusch och sedan tellyn!

Tjena!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback