Nu är det gjort!

Nu har jag skickat intresseanmälan till ett par kurser som startar i augusti, nu måste jag bara göra det här! Jag pallar inte gå till ett ställe varje dag som drar mej längre och längre ner helt psykiskt. NU är det min tur! Kurserna jag hittat heter Stresspedagog samt Hälsocoach och finns på Nv skånes folkhögskola i Munka Ljungby. Känner att dessa kurser verkligen kan vara något som jag känner och värnar om. I vår hektriska värld, där alla stressar och far omkring. Vår hälsa blir lidande och att gå in i väggen har blivit mer vanligt än ovanligt!
Nu kvarstår bara om jag behöver komplettera med naturkunskap A för att bli behörig. Har skickat ett mail till syon på skolan med lite frågor och väntar nu spänt på svar! :o) Möjligt är det så att jag får ta en termin på komvux med natrukunskap, men det var ju sååå trevligt sist jag gick där så det gör jag så gärna så!

Ollebus och jag har varit hemma här i dagarna 2. Han blev ju febrigare och febrigare för varje timme som gick på nyårsafton och på Ellens födelsedag sov han i princip tills gästerna kom kl 15. Lite bättre igår och feberfri idag.
Han är för skön den ungen. JAg har lärt honom måla på Nickelodeons hemsida och han var helt lycklig! -Mamma, nu är jag en stor pojke, sa han! Naaaw, gulleplutten!

Mina föräldrar tog sitt pick och pack och flyttade söderöver i 11 veckor igår. Närmare bestämt Cypern...ahhh, tänk den som kunde göra det! Nu är dom ju pensionärer båda två så det går ju an...annars fick man ju jobba häcken av sig för att kunna vara ledig så länge! ;o)

I morgon åker jag till Karlskrona i dagarna 2 på en kickoff och en utb med MK. Det ska bli skoj. Känner mej rätt ljummen där nu...har inte riktigt ork, men det ska bli jättekul! :o)
Den 13/1 åker jag och ett par kollegor från gymet till Halmstad på en inspirationsdag med massor av pass att gå på under dagen. Är ju inte i den bästa fysiska form och såg att det fanns en och annan föreläsning oxå - thank god! ;o) En som handlade om ledarskap...hmmm, den ska jag nog se till att går på!

Well folks - thats all for today!
Ha en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Annika

Vad spännande med lite nya utbildningar. Måtte du slippa komplettera med naturkunskap så att du kan komma igång direkt. Det kan nog bli en finfin kombination med MK.

Själv ska jag gå till en karriärcoach nästa vecka för att få mer kött på benen när jag snart ska ta nästa steg. Tiden på E har varit en bra erfarenhet men att jobba mycket blir man inte smartare av.

Kramen!
Annika

2008-01-03 @ 22:00:17
Postat av: Anonym

Låter helt underbart att du får gå i skolan igen...buhäää..blir avis..men jag har just nu annat på gång..så det får va så för denna gången...hehe..
Var precis iväg o besiktigade valpisarna...två av dem hade blåsljud på hjärtat..grad 1 av en skala på 1-6,,,inget ovanligt sa veterinären..men jag kände att om ngn sagt det till mig o jag skulle köpa en valp hade jag nog dragit öronen åt mig..veterinären säger att det växer bort..men ändå...suck..o jag som har tre småttingar till..suck..o inte kan jag behålla dem heller...hjäälp..bara nu de vill ha valpisarna ändå..håll tummarna...

Kramen Quarter

2008-01-03 @ 22:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback