Brunbrända pensionärer hemma igen!

Så kom då dagen då det var dax att hämta hem mina goa föräldrar från deras 11 veckorssemester på Cypern. Olle och jag körde till Sturup i morse kl 9. Vädret var rätt ruggigt, så fast att jag kollade LFV sida och såg att platen var försenat 30 minuter körde vi i god tid.
Det var mysigt att gå med Olle på flygplatsen. Han var helt facinerad av flygplanen som stod uppställda och tyckte dom var stoooora! :o)
Vi hade tom sådan tur att vi fick se Mormor o Morfars plan landa och ett annat plan lyfta mot Florens. Wow, det är stort för en liten kille på 4 år!
Nåväl, ner kom dom och ut vid bagagebandet kom dom och där stod vi på varsin sida av en glasvägg och vinkade glatt till varandra. När de sedan äntligen kom ut blev det kramkalas inklusive sprutande glädjetårar! Mormor släppte väskan mitt i öppningen när hon fick se Olle och rusade fram och kramade honom länge, länge! Haha, folk fick nästan hoppa höjdhopp över hennes resväska!
Sen körde vi hem till Atorp där systra min och R o E väntade med supergod fika! Vi pratade, fikade, öppnade presenter, skrattade och mös av varandras närvaro.

Nu är det snart dax för nästa kalas, farfar och en kusin till barnen fyller år idag och det blir firande kl 17.
Skulle ju inte hålla på så länge med mitt pussel igår...men...plötsligt var klockan...00,30! :-O
Snörvlar fortfarande. Feberfri, men är utan NÄSSPRAY! Vilken plåga! Jag använder nässpray med mentol, men nu får jag ta barnens och jämfört med mentolen är det jäkligt fisig! Prio no 1 att inhandla i morgon.

Tjena!

Kommentarer
Postat av: LindA

Se nu till att bli kry så inte vår lilla resa blir inställd.
Skönt att ha päronen hemma igen förstår jag, men fy vilket väder att komma hem till.

Postat av: Annika

Nu är det ju mindre än ett halvår tills vi faktiskt får gå ombord och flyga. Ska bli spännande att resa från Kastrup i år med barnen. Mycket större flygplats, bra lekområde och STARBUCKS COFFEE!!! Kram, Annika

2008-03-27 @ 21:52:48
Postat av: PiaLiaLottaPotta

Hääärligt att ha di gamle himma igen! Hihi! Satt här med tårarna brännande! 11 veckor uten barnbarnen! Brrr o usch! Snacka om återseende!
Massa kram till dig o hoppas du e av m snoreriet snart!

2008-04-04 @ 12:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback