1½ vecka återstår...

...sen har jag jobbat 8 veckor i sommar! Wow, det har gått både fort och varit lärorikt! Sista dagen jag jobbar är den 20/8 och sedan extra den 30/8. Den 31/8 kommer jag att vara på upprop nere i Lund kl 9.30 och sedan ett par lektionsdagar innan Kreta hägrar den 3/9. Man kan väl säga att jag har lite framför mej! ;o)

Idag har jag sålt av lite av mina böcker från Omvårdnadsprogrammet., 500:- för 3 böcker är väl ganska ok tycker jag. Med tanke på vad mina böcker kommer att kosta i arbetsterapeut-utbildningen var det väldigt billigt och bra andrahandspris...eller tredjehandspris eftersom jag köpt dem i mycket bra beg. skick!

Nästa lördag ska det vara bakluckeloppis i byn och vi har anmält oss till en plats. Nu ska vi rafsa runt i skrymslena här hemma för att se om vi inte kan hitta ett och annat att sälja den dagen. Jag har redan plockat fram en hel del kläder som bara ligger utan att bli använda, något porslin som jag hittade och jag vet att en del skor kommer att åka med oxå. Skönt med rensning!

I går hade vi Kretagänget här, vi som ska spendera en vecka tillsammans på ön. D och 3 vänner + denna familj på 4 personer. Det kommer att bli livat och glatt tror jag! :o)

Nu bakar jag bullar, egentligen rosenbröd men det blev med lite oregano, basilika och sesamfrö istället - minst lika gott!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback