Off to Lomma

Idag åker vi till flickorna R i Lomma och myser lite. Vi har varit på semester ett par ggr ihop men dessvärre blir det inget av det denna sommar. Anledningen är att mamma R närmar sig en viss ålder då det antingen förväntas brakfest eller då man helt enkelt passar på att pysa iväg på en härlig semester. Just i detta fall har familjen valt det sistnämda och åker över jul o nyår. Förklarligen åker de alltså inte med oss till Krettha (D med kamraters stavning).

Igår började jag söka lite på den kurslitteratur som behövs för mej i den första kursen som startar i september. Jäklar....det är verkligen en del slantar man ska ut med...!
Jag tänkte söka stipendie för att kanske få lite extra stålar för att täcka just dessa kostnader. Hade inte varit så tokigt precis. Annars har jag fått reda på att det finns ett bra bibliotek på skolan och hoppas på att finna det jag söker där. Men det är ju så att vissa böcker bör man ju ha för kommande kurser.

U2-trippen var såklart underbar! Kyligt och blåsigt i den vackra västkuststaden men Bono och gänget vet hur man värmer en frusen publik! :o) Vi njöt och skrålade med i låtarna, fällde en tår då och då oxå för den delen.

Idag har jag en ledig dag, sedan väntar 5 dagar på raken...7.30-14 är de flesta dagarna så det är ganska ok men jag kan lugnt säga att jag längtar efter ledighet nu! Specilellt till den goa värmen, det trevliga sällskapet och den goa grekisk maten!

Det börjar närma sig kräfttider...minns vad som hände i fjol då R och kamraten M verkligen fick kläm på att fiska kräftor! Succén förväntas upprepas även detta år! *längtar*

Ahhh, nu spelas Where the streets have no name på radion - love it!!!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Hello!

Min väninna från Karlshamn var nere i fredags, så maila bara över vilka bösker du behöver, så ska hon kolla om hon har dem, så kan du få låna dem

Era bilder är klara, så hör av er bara om ni vill ha dem innan vi åker på söndag.

Kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback