El Paradizo visade sig vara El Kaozo!

Vår efterlängtade övernattning strandade...mitt inre pallade inte utan vi vände vackert hemåt efter tinningtryck o fullständig kaos både inombords o runtom.
Det visade sig att vi inte skulle bli ensamma i stugan som vi trott utan att ytterligare en familj skulle lägra där trots kamraten Cs alla möjliga desperata sätt att få dem att stanna därifrån...tänk, inte ens rädslan för magsjuka (vilket var den vassaste lögnen) fick denna pappa med två barn att inse att -Nej, det är nog inte läge att åka dit...
Från vår ankomst hann vi sitta ner ca en timme och sedan ramlade gänget in med buller och bång. Plötsligt kopplades Wii-spel och lugnet försvann som en måsskit i dimman. Där började kaoset. Flera gånger försökte jag verkligen stå ut men tillsist efter att ha ringt min klippa R vid 20,30 var beslutet om att köra hem det enda rätta! I full snöyra körde vi, jag o besvikna barn, hemåt. Det tog en hel timme att köra och snön föll tungt hela tiden.
Väl hemma fick barnen titta på film och R o jag kollade på Benjamin Button, en ljuvlig film. Det bästa av allt - full frid inombords!

Stackars kamraten C...och stackars mej...och stackars E o O...vi såg alla fram emot en lugn och mysig stund tillsammans men ack vad vi bedrog oss...

Kommentarer
Postat av: Anonym

ja det var det värsta..jag körde ju dan efter jag..pallade inte..suck..men detta gör vi om om jag så ska köpa en egen stuga..

2009-02-21 @ 17:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback