Lilla Fröken Storch

Min rara lilla donna kan numera gå under namnet Lilla Fröken Storch.
Anledningen? Jo, helt enkelt den att gulleplutten från oktober månad till dags datum dragit iväg så pass i längd att termobrallor, jacka och overall som passade så bra i höstas nu flaggar på halv stång om man uttrycker det så...alltså brallorna har krupit upp mot anklarna, jackan mot handleden och overallen talar vi helst inte alls om tycker jag! :o/
Införskaffade ett par halvjusta termobrallor för en månad sen...men, säg den lycka som varar då denna förbannade Skånska vinter sliter mer på kläderna än något annat jag vet! Det är ju inte så att det ligger mängder med snö här nere...snarare ingen snö alls. Vilket i sin tur medför att barnens kläder ruggas sönder av det hårda underlaget som på sin höjd kan vara lite fruset gräs/singel/grus. Ja, ni har väl räknat ut att de halvjusta termobrallorna inte höll speciellt länge...= sant.
Men så häromdagen pep det till i luren och ett sms berättade för mej att om man är medlem i Lindex Club så får man minsann handla för halva reapriset fram till idag (/imorgon??). Och vad kan bli mer välkommet än ett sådant sms till denna mamma Storch! :o)
Så, innan avfärd till trevliga praktiken innebär detta definitivt en tripp till en närbelägen Lindexbutik - och håll för Gods sake tummarna att jag hittar rätt storlek...

***

Ha en underbar dag kära ni - Let the good times roll!



Söta Fröken!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback